Ga naar inhoud


Geen subtitle meer op discovery science na migratie ziggo 5555


seppetto

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik hier in de goede thread zit.

 

Ik heb na de migratie van ziggo sinds 2 dagen geleden hier in regio 5555 geen subtitles meer op discovery science, Ik heb  wel  geselecteerd maar het komt niet in beeld.

Het gaat hier om mijn dreambox hd800se(orgineel) met triple tuner en met ook een suntek usb cable tuner op openpli3

Op zowel de suntek als de triple tuner werken de subtitles niet meer na de migratie, voor de migratie nog wel!

ik heb alle zenders opnieuw laten scannen en hij vind ook keurig alles maar de subtitle op discovery science wil niet meekomen.

Als ik een humax irc5100 aansluit hier dan heb ik wel subtitle dus de subtitle stream is er wel.

Het lijkt dus ergens in de dreambox fout te gaan! heeft iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ?

 

 

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites


Alleen dvb aanwezig EN geselekteerd maar geen subs dus. Hier ook in Twente.

Hmm kan hier ook alleen dvb kiezen maar dan alleen dutch.

Mss toch een software probleem van de dreambox !

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft niks met UPC te maken.

Discovery zend op science en World uit in DVB sub.

Helaas kunnen heel veel decoders die subs niet mee overweg.

De onder titels worden ook via txt uitgezonden.

Bij World zit er txt bij en dan kan je de subs weer werkend krijgen.

helaas geeft UPC op science geen txt door. 

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heeft niks met UPC te maken.

Discovery zend op science en World uit in DVB sub.

Helaas kunnen heel veel decoders die subs niet mee overweg.

De onder titels worden ook via txt uitgezonden.

Bij World zit er txt bij en dan kan je de subs weer werkend krijgen.

helaas geeft UPC op science geen txt door. 

helaas zie (ziggo) ik geen txt keuze op science alleen dvb-dutch

Op world zie ik zowel dvb als txt, de dvb werkt hiet ook niet maar de txt-dutch wel.

Is er een oplossing voor het probleem waardoor de decoder er wel mee overweg kan?

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kunnen heel veel decoders die subs niet mee overweg.

De PTS van deze DVB ondertitels zijn ram fout..... dus ze worden gewoon fout uitgezonden... Het is meer een geluk dan een ongeluk dat sommige decoders die af kunnen spelen...

 

Ik zou klagen bij Ziggo om de teletext ondertitels terug te krijgen... die zien er nog altijd het mooiste uit...

Trouwens op het oude Ziggo net heeft Science wel teletext ondertitels en Word ook al langere tijd niet meer....

 

aangepast door Littlesat
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas kunnen heel veel decoders die subs niet mee overweg.

De PTS van deze DVB ondertitels zijn ram fout..... dus ze worden gewoon fout uitgezonden... Het is meer een geluk dan een ongeluk dat sommige decoders die af kunnen spelen...

 

Ik zou klagen bij Ziggo om de teletext ondertitels terug te krijgen... die zien er nog altijd het mooiste uit...

Trouwens op het oude Ziggo net heeft Science wel teletext ondertitels en Word ook al langere tijd niet meer....

 

voor de migratie had ik op world en science ondertiteling maar of dat dvb of txt was weer ik niet meer, Ik begrijp dat het een probleem met de dreambox is , maar is dat nog op te lossen door over te gaan van openpli-3 naar openpli-4 of een andere image of maakt dat niks uit?

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

En een DM800SE met Triple tuner bestaat origineel niet. Enige optie is dat de gebruiker zelf de originele tuner zou hebben verwijderd en een Triple tuner heeft ingebouwd. Dat vereist dan ook een driver die officieel niet in OpenPli zit... Ook de nog aanweige OpenPli 3.0 lijkt me niet gerwijzen nasr een origineel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat (PLi3 -> PLi4) maakt dus niets uit aangezien het probleem al in het signaal zit...

 

voor de migratie had ik op world en science ondertiteling maar of dat dvb of txt was weer ik niet meer, Ik begrijp dat het een probleem met de dreambox is , maar is dat nog op te lossen door over te gaan van openpli-3 naar openpli-4 of een andere image of maakt dat niks uit?

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als vast bedankt voor jullie reacties :)

 

Ik heb idd zelf de tuner vervangen door een triple tuner, maar ik heb ook een suntek usb dvb-c stick op mijn dreambox en ook als ik met die tuner kijk krijg geen subtitle en idd ook dat is natuurlijk geen orginele dreambox tuner. als het in het signaal zou zitten dan zou mijn humax 5100 ook geen dutch sub moeten geven  lijkt me, maar die werkt wel.

Als het een driver probleem is dan zouden mensen met een orginele kabeltuner in de humax misschien wel ondertiteling hebben na de  migratie van ziggo 5555 toch ? of kan er niemand meer ondertiteling zien na de migratie op de dreambox? 

Dreambox HD800se-Openpli3-TripleTunermodule-Suntek usb cabletuner / Hotbird/astra19.2/astra23.5/astra28.2 op triax 78cm + Ziggo Cable 5555

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zomaar zijn dat juist de driver voor de Triple tuner roet in het eten gooit.... Heb hier geen Ziggo maar UPC standaard pakjet FTA. Kan daar dus niets zinnigs over zeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de reactie van Littlesat gelezen? Probleem zit hem in het signaal.

Bij mij op een et10k & dm8k geen subs bij science, wel bij world. Voor het samengeen het omgekeerde.

 

Als vast bedankt voor jullie reacties :)

 

Ik heb idd zelf de tuner vervangen door een triple tuner, maar ik heb ook een suntek usb dvb-c stick op mijn dreambox en ook als ik met die tuner kijk krijg geen subtitle en idd ook dat is natuurlijk geen orginele dreambox tuner. als het in het signaal zou zitten dan zou mijn humax 5100 ook geen dutch sub moeten geven  lijkt me, maar die werkt wel.

Als het een driver probleem is dan zouden mensen met een orginele kabeltuner in de humax misschien wel ondertiteling hebben na de  migratie van ziggo 5555 toch ? of kan er niemand meer ondertiteling zien na de migratie op de dreambox? 

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...