Ga naar inhoud


dreambox afstandsbediening op duo2?


drernie

Aanbevolen berichten

De originele AB van mijn vu+ duo2 werkt niet meer goed. Ik heb nog 2 originele dreambox AB liggen en deze zou ik graag op mijn duo2 willen gebruiken. Weet iemand hoe ik deze werkend krijg? Ik gebruik openpli met de nightly build van 5 maart 2015. 

In het menu staat bij 'invoerapparaat' staat dreambox remote control native. Dit is niet te veranderen. Als ik vervolgens op ok druk, dan krijg je alleen de optie om de herhalings- en vertragingsinstellingen te veranderen.

post-41706-0-22896800-1425553176_thumb.jpg

post-41706-0-90864600-1425553184_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bovenin met de links/rechts toetsen de juiste ab selekteren, daarna met de groen knop bevestigen dacht ik

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

bovenin met de links/rechts toetsen de juiste ab selekteren, daarna met de groen knop bevestigen dacht ik

 

Dat advies had ik ergens anders ook gekregen, maar dat gaat niet. Ik kan niets anders selecteren.

De links verwijzen naar het herprogrammeren van de AB. Als het niet eenvoudiger kan, dan denk ik om een andere AB te kopen. Misschien een logitech harmony.

aangepast door drernie
Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent denk ik een scherm te ver, je moet niet op ok drukken op de afbeelding van de afstandbediening, je moet direkt bovenin op "configureer het type afstandbediening" op ok drukken en dan met links/rechts toetsen de ab kiezen die je wilt dan met groen opslaan

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

je bent denk ik een scherm te ver, je moet niet op ok drukken op de afbeelding van de afstandbediening, je moet direkt bovenin op "configureer het type afstandbediening" op ok drukken en dan met links/rechts toetsen de ab kiezen die je wilt dan met groen opslaan

 

Er zijn geen andere opties dan op OK drukken bij 'kies invoerapparaat'. Ik kan met links/rechts toetsen geen andere AB kiezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zucht is dit nu zo moeilijk, in het menu ''Kies invoerapparaat'' druk je op bovenste optie ''configureer het type afstands bediening'', zie mijn eerste foto in post #6.

Daarna kun je met de < > uit diverse AB 's kiezen et4000, et9500, et8/10k,VU, DMM standaard en DMM geavanceerd, die laatste kies je en bevestig dit.

Daarna kun je de toets delay nog verkorten/uitzetten zoals ik eerder beschreef. :)

 

Heb jij eigenlijk naar mijn screenshots gekeken? Is het je opgevallen dat deze er anders uit ziet dan bij jou? Ik heb geen optie 'configureer het type afstandsbediening'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjakie, heb jij ook een duo² nu dan?

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja om drernie hier te helpen,

 

als het niet is geladen kun je er ook via menu niet op komen

hoop dat dat hielp :grin:

 

een en ander is afhankelijk van image en drivers voor " die specifieke sat-receiver "

dus ook sjakie heeft ten dele het voordeel van een uitgebreider pakket.

raar dat zoveel verschillen blijken te zijn

 

maar, ofschoon ik bijna 6 jaar die dreambox AB in handen had en ergonomisch tevreden gebruiker was

of je programmeerd dat ding compleet op chip niveau of laat het zijn.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...