Ga naar inhoud



reyntjensw

Aanbevolen berichten

Hi

 

We zijn aan het overwegen om TVV stop te zetten door een reeks problemen die we ondervinden.

Daarom zijn we aan het kijken om naar een kabel leverancier over te schakelen.

 

Nu zitten we met een klein probleem, namelijk is mijn pa gehecht aan enkele Engelse zenders (800 - 900), zoals Movies4Men, TrueMovies, ... en vroeg ik me af als we ons abonnement bij TVV stopzetten, we deze zenders dan nog bekijken?

 

We hebben momenteel een M7 decoder DSR8141 met daarin een TVV smartcard.

 

thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites


De M7 decoders ontvangen de FTA zenders ook zonder een smartcard en dus zonder abonnement.

Alleen de oudere goedgekeurde decoders had je een kaart nodig om de FTA zenders te openen.

 

Je kan eenvoudig zelf testen of je M7 DSR8141 tot de nieuwe generatie M7 decoders hoort.

Kaart eruit en naar Movies4Men of TrueMovies zappen.

Heb je beeld dan weet je wel genoeg denk ik zo. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zonet even de test gedaan en van zodra ik de smartcard eruit trek komt erop smartcard ongeldig.

Het rare is wel dat als ik in mijn verbindingsinstellingen zit van de decoder om aanpassingen te doen aan de Astra satellieten, dan krijg ik wel even beeld, maar van zodra ik zap komt de melding er terug op.

 

Onze huidige instellingen zijn als volgt, we hebben 2 koppen, waarbij astra 19 op de eerste kop zit en astra 28 op de 2e kop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gekeken, mijn decoder heeft volgende software:

software versie 3.6.13

Middleware versie CO20147

Hardware versie 018.252

 

Bij het zoeken naar nieuwe software krijg ik de melding Uw decoder zal opnieuw opstarten, Ogenblik geduld aub....

Maar de decoder zelf herstart niet en het scherm gaat terug naar de zender die laatst bekeken werd.

 

Zijn er nog mensen met een gelijkaardige M7 decoder?
Hebben jullie dezelfde software versie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een DSR8141, wat tot op vandaag nog altijd hun recentste recorder is. Jouw decoder bevat de recentste software-versie (wordt via satelliet ingeladen), maar ook bij mij is het niet mogelijk FTA-zenders te bekijken zonder smartcard. Ik denk dat de M7 SAT801 nog altijd de enige uitzondering is van hun gecertificeerde decoders.

 

Ik ben er echter redelijk zeker van dat je smartcard niet actief moet zijn, en je ook met een vervallen smartcard naar de FTA-zenders kan kijken. Ander alternatief is een FTA-satellietdecoder wat je al voor 60 euro kan hebben. Op jaarbasis nog altijd goedkoper dan een abonnement. ;-)

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ook ik ben vandaag even aan het rommelen geweest met het uitrichten van een nieuwe T90-schotel en daarbij gebruik gemaakt van een DSR8141 met een niet-actieve smartcard. De eerste 3 LNB-s aardig goed kunnen uitrichten en prima ontvangst van de FTA-zenders, maar het gebeurde tijdens het uitrichten wel vaak dat de ontvanger aangaf dat de kaart ongeldig was. Vervolgens de ontvanger een paar keer aan en uitgedaan en daarna hadden we weer beeld. Bij het uitrichten van de 4de LNB bleef de ontvanger ineens aangeven dat de kaart ongeldig, eerst dacht ik dat de LNB stuk zou zijn, maar na deze met een andere LNB verwisseld te hebben, bleef het beeld zwart (blauw dus) en kreeg ik hem niet meer aan de praat.  

 

Ik was al van plan een VU+ DUO2 te gaan kopen, dus deze meteen aanstaande dinsdag maar gaan halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die decoder ontvangt FTA kanalen zonder geldige kaart (lukt zelfs met een seca2 kaart).

Maar als je nog niet aan het einde van je contract zit, kan het zijn dat TVV een schadevergoeding zal eisen.

Maar als je vanwege de mogelijke problemen van die dsr ontvanger weg gaat bij TVV, dan kan ik je zeggen, dat die van de kabelaar minstens even erg zijn, en dat je van de regen naar de drop gaat.

Mocht het specifiek die dsr zijn, die je vervelend vindt, dan zou ik eerder opteren voor een linux ontvanger, met het huidig TVV abonnement, dan over te schakelen naar de kabel, tenzij je enkel analoog wil zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die decoder ontvangt FTA kanalen zonder geldige kaart (lukt zelfs met een seca2 kaart).

Maar als je nog niet aan het einde van je contract zit, kan het zijn dat TVV een schadevergoeding zal eisen.

Maar als je vanwege de mogelijke problemen van die dsr ontvanger weg gaat bij TVV, dan kan ik je zeggen, dat die van de kabelaar minstens even erg zijn, en dat je van de regen naar de drop gaat.

Mocht het specifiek die dsr zijn, die je vervelend vindt, dan zou ik eerder opteren voor een linux ontvanger, met het huidig TVV abonnement, dan over te schakelen naar de kabel, tenzij je enkel analoog wil zien.

aan wiens adres is die reactie eigenlijk gericht sattv4iedereen?

<>

welke decoder kan zonder kaart een beeld ontvangen en weergeven

 

een decoder moet eerst decoderen

een receiver kan FTA en ook gecodeerd ontvangen

een gecodeerd zendersignaal kan enkel met legitiem ca en kaart worden weergegeven

de rest is 100% zichtbaar (evident als het FTA is)

mits de receiver niet met verkeerde firmware door de verhuurder is gecorrumpeerd

 

algemeen

 

een Kabel abonnement is een heel ander digital broadcast video system

DVB-

DVB-S2

DVB-C

DVB-T / T2

 

C staat voor Cable= kabel

of je neemt een nieuwe receiver > hier zijn er combo-receivers voor DVB-S2 + DVB-C mogelijk

of je neemt een extra receiver > hier ga je specifiek voor DVB-C reciever / tuners

 

anyway die ouwe DSR8141 zul je als goedkope optie kunnen behouden

maar veel prettiger is een nieuwe moderne receiver met optioneel meerdere insteektuners naar wens

 

ciao

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

aan wiens adres is die reactie eigenlijk gericht sattv4iedereen?

<>

welke decoder kan zonder kaart een beeld ontvangen en weergeven

 

een decoder moet eerst decoderen

een receiver kan FTA en ook gecodeerd ontvangen

een gecodeerd zendersignaal kan enkel met legitiem ca en kaart worden weergegeven

de rest is 100% zichtbaar (evident als het FTA is)

mits de receiver niet met verkeerde firmware door de verhuurder is gecorrumpeerd

 

algemeen

 

 

een Kabel abonnement is een heel ander digital broadcast video system

DVB-

DVB-S2

DVB-C

DVB-T / T2

 

C staat voor Cable= kabel

of je neemt een nieuwe receiver > hier zijn er combo-receivers voor DVB-S2 + DVB-C mogelijk

of je neemt een extra receiver > hier ga je specifiek voor DVB-C reciever / tuners

 

anyway die ouwe DSR8141 zul je als goedkope optie kunnen behouden

maar veel prettiger is een nieuwe moderne receiver met optioneel meerdere insteektuners naar wens

 

ciao

Aan t.s. Natuurlijk. Aan die leuke dvb-c ontvangers zal t.s. Niks hebben als hij naar de vlaamse kabelaar gaat, vanwege de gebruikte pairing. De enige optie is daar hun ontvanger of recorder, en vooral die laatste is een ramp.

Daarom, als hij tvv wil verlaten vanwege de ongemakken van zijn de decoder, zal hij die bij de kabelaar nog meer hebben.

Ken je de uitdrukking: "wie weggaat voor een strooitje vindt elders een bundel".

Het enige, die betrekklijk goed is, is een geschikte tv met hun module, met alle beperkingen dat ze eventueel kunnen toepassen met die + van hun ci.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reyntjensw laat in het midden of hij in belgie woont, een TVVlaanderen abo hebben is niet gelijk aan Belg... ;)

 

Maar het is zeker geen algemeen verhaal inzake de betrouwbaarheid van de kabelreceivers, zoals gij stelt.

Er zouden immers geen kabel abonnementen meer afgesloten worden als dat zo'n drama box is.

 

( overigens is er TOCH de optie om een CI+ toe te passen volgens https://klantenservice.telenet.be/content/mag-ik-mijn-ci-module-terugbrengen-als-mijn-tv-toestel-niet-geschikt-isdus is de VU+ zeer zeker een test waard voor die hem toch al hebben )

 

met vriendelijke groet

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...