Ga naar inhoud


Amiko HD 8840 vindt niet alle Ziggo zenders


Sander1976

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds kort een Amiko HD 8840 ontvanger.

Hierin heb ik een ziggo smartcard geplaatst, maar ik kan niet alle ziggo zenders ontvangen.

Ik heb als frequentie 474,0 en QAM64 gebruikt, zoals ook beschreven in de Ziggo brief die ik onlangs ontvangen heb.

Symbol Rate staat op auto en TP-index op 1/71

LCN staat aan. (weet niet of dit hoort, en kan er bij ziggo niets over vinden)

 

Ik ontvang wel RTL4, 5 en 8 in HD maar op onlogische plaatsen (kanaal 928 is bijv RTL4HD)

Nederland 1 en 2  en 3 en SBS ontvang ik totaal niet.

Ik heb blind-scan gedaan, alsook de gewone scan, maar dit levert niets op aan extra kanalen zoals Nederland 1 en 2 enz.

 

Ik lees op google veel over zenderlijsten van Ziggo, maar dat gaat meestal over Dreambox.

Kan iemand mij op weg helpen om alle zenders te kunnen ontvangen en waarom het niet lukt ?

 

Ik heb ook nog een Humax 5200c en daar is alles op te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat QAM64 enkel wil zeggen dat hij in stappen van 64 zoekt naar zenders dus op 256 komt hij vanzelf terecht dus ik denk niet dat dat het probleem is

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 8240 zenderlijst gebruikt voor mijn 8840. De enige lijst die ik kon vinden voor de 8240 is van regio 5555

deze geeft keurig alles aan op de tv alleen geen beeld.

 

Dat komt denk ik omdat ik regio 8888 zender frequenties nodig heb.

De service ID's zullen met 8888 anders zijn denk ik. Hopelijk heeft iemand deze voor me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer het eens met LCN off, als het goed is en een scan op 474.000 met QAM 64 moet dan een transponder of 41 geven, scannen is dan zo klaar, vervolgens de kanalen lijst editten, dat blijft een puinhoop en een handje dubbele verwijderen.

 

wil dat niet dan de transponderlijst editten en alles op 474.000 na op qam 256 zetten 474 blijft 64. dan een blindscan en editten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...