Ga naar inhoud


Beste Coax kabel: Hirschmann, Belden of Kathrein


lujo

Aanbevolen berichten

Het is net als met Wifi, heb je een signaal sterkte van -65dB haal je nog steeds MCS15 heb je -30dB haal je ook nog steeds MCS15.

Kortom ja het signaal is zwakker maar het kantelpunt is nog niet bereikt dus is het niet merkbaar echter wel meetbaar.

Als het met minimale extra investering optimaal te krijgen is dan doe je dat uiteraard. Moet je echter een factor 3 meer investeren voor een technisch perfecte oplossing dan is dat niet verstandig. Echter veel doen het toch omdat iedereen de getalletjes snapt maar niet de techniek. Processoren is precies hetzelfde, nog niet zolang geleden koos men altijd de cpu met hoogste aantal Ghz. Onzin, een cpu met de helft van de Ghz kan veel efficienter en dus sneller werken. Zelfde gaat op voor Wattage van speaker systemen. Sommige flutsetjes adverteren met 2000Watt. RMS is veel belangrijker.

Om op de kabels terug te komen: een goede kabel is belangrijk, nog belangrijker tegenwoordig is een deugdelijke afscherming tegen storingen van buitenaf. Wat is het beste is een vraag voor vakidioten waar je als normale gebruiker in de regel geen enkel voordeel van hebt: Alleen meetbaar en niet merkbaar tijdens gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Wanneer je met een kabelreflectiemeter naar een antennekabel kijkt, zie je ook de (te) scherpe bochten in een kabel zitten.

 

Bedenk dat de kabel tussen de ontvanger en LNB een kabel voor MF signalen is naast de voedingskabel voor de LNB.

Wanneer de kabel verliesvrij de 13/18 volt /22 KHz. doorgeeft, op de hoogste frequenties niet veel meer demping geeft als op de laagste MF frequenties en voldoende is afgeschermd, zal een ontvanger gewoon beeld geven.

 

Ik wil niet beweren dat een las in een coax kabel goed is. En als die las in een vochtige omgeving zich bevindt natuurlijk ook niet.

Kun je het vermijden is het prima. Maar als er in je huis al een hele kabelbevolking ligt, door de muur, onder de vloer, achter de plint in de WC en weet ik veel, dan wil ik alleen maar zeggen dat een las echt geen onoverkomelijk probleem daarstelt. Ik geloof eerder dat er een enorme hype hier aanwezig is van wege een lullige las.

Goede LNC´s zijn schräglage gekompenseerd. Dat wil zeggen dat de hoge frequenties meer versterkt worden dan de lage frequenties. Let wel...aan de uitgang van de LNC. Niet aan de ingang.

Dit wordt juist gedaan om kabelverliezen bij hoge frequenties te compenseren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor die afstand doet een rol roestig prikkeldraad die in een bak met afwaswater ligt het bij wijze van spreken ook nog.

Door zelfs de allerbeste kabel te nemen op die afstand van 15 meter krijg je geen zender meer of minder.

Veel beter is het om een hoogwaardige schotel te nemen van ruim voldoende diameter. Daar komt de winst van. De LNC´s geven tegenwoordig zoveel versterking dat die lengte van 15 mtr een peuleschil is.

 

Die ören kabel gebruiken wij inderdaad ook omdat ie halogeenvrij is. Dit is voorgeschreven vanwege de brandvoorschriften. Het nadeel is dat de kabel daardoor vrij stijf wordt.

 

Ik schreef ook dit: Bij zo'n korte afstand zal waarschijnlijk de simpelste kabel voldoen maar als ik toch een nieuwe kabel moet kopen wil ik het graag goed doen.

Qua prijs gaat het ook niet om de schokkende bedragen vandaar dat ik graag de beste coax kabel wil hebben.

 

Roestig prikkeldraad: check

Afwaswater: check (gebruikte afwasmiddel = Dreft. Of zal ik een andere gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij welke bouwmarkt heb je de "Hirschmann KOKA 9 TS --> 20 meter voor 24,95 euro" gezien? Ik ben eigenlijk ook geïnteresserd naar deeze kabel.

 

Het betreft een grote Duitse bouwmarkt met een paar vestigingen in Nederland. Ze hebben ook de laagste prijsgarantie die ook voor de Nederlandse webshops geldt. Dus als je kan aantonen dat je Hirschmann KOKA 9 TS bij een Nederlandse webshop goedkoper kan kopen krijg je het voor die prijs mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag heb ik dus gebruik gemaakt van de laagste prijsgarantie van die Duitse bouwmarkt en heb doosje (20 meter) Hirschmann Koka 9 TS voor 16,47 euro meegenomen (10% extra korting op de laagste prijs). Normaal kost ie daar 24,99 euro.

 

Op internet is ie te vinden voor 18,30 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...