Ga naar inhoud


Opnemen met usb stick geeft storingen in beeld en geluid


haelewyn

Aanbevolen berichten

Ik gebruik op deze M7 een usb stick van 32 GB om opnames te doen.
Vaak of zelfs meestal zijn er storingen in beeld en geluid en maakt de ontvanger hier en daar sprongetjes.
Zou dit ook het geval zijn als ik een SSD of een laptopschijfje zou aansluiten ?
Heeft iemand er ervaring mee of dit dan beter gaat ?
Ik vraag me af of het probleem komt door het opnamemedium, dan wel door de M7 Sat801.



 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had hetzelfde en heb de usb stick vervangen door een harde schijf van 500gb.Een enkele keer gebeurd het nog wel eens.Als het nog eens gebeurd moet je stoppen en terug starten dan is het gedaan.Het gebeurd meestal als je hebt doorgespoeld.

 

 mvg Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

En temeer het bewijs dat deze M7 apparaten eigenlijk gewoon niet kunnen waar ze voor worden aangeboden. Deels door de trage CPU's en belemmerende maatregelen. In feite willen ze gewoon niet dat je opneemt... Blijf bij mijn stelling. Wegsmijten die bakken en een (goedkope E2) ontvanger kopen. Kunnen meer en werken ook..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@abuelo

Die E2 ontvangers zijn net zo makkelijk aan te leren als een M7 bakje! Is meer een kwestie van "willen" en "ervoor open staan". Je hoeft heus geen Linux expert te zijn om hem te bedienen hoor. Net wat Johan45 zegt, bijna iedereen heeft een auto, maar niet iedereen is automonteur... Toch rijden er miljoenen rond in Nederland. Waarom? Omdat de kwaliteit van de auto zo hoog is dat er bijna geen pech gevallen zijn en iedereen met een gerust hart zijn/haar auto pakt. Met een Linux E2 bakje net zo.. Eénmaal correct ingesteld heb je er geen omkijken naar. Enige wat je als "simpele" gebruiker af en toe moet doen is kanalen opnieuw scannen. En zelfs daar bestaat een Fastscan voor. Dus eigenlijk gelijk aan een M7 bakje....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben volledig akkoord dat die E2 bakken beter zijn maar toch voor veel mensen te ingewikkeld,De meeste mensen zijn alleen maar kijkers.Als voorbeeld van het geen ik zeg op het ogenblik is er iemand op het forum algemene vragen die zijn reciever wil weg doen omdat het te ingewikkeld is en er geen zin in heeft er een hele tijd zijn tijd in te steken.De mensen willen een plug en play toestel hebben die automatisch wordt bijgewerkt door de provider.

 

  m.v.g. Abuelo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn ook goedgekeurde of Canaldigitaal vriendelijke  ontvangers die wel door iedereen in de huiskamer gebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld uit de Rebox familie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

@abuelo,

Alle ontvangers hebben hun voor en tegens.. De Xtrend en VU's hebben voedings issues. Let er wel op dat veel van de hier geposte problemen betrekking hebben op gebruikers problemen (foute instellingen, kapotte plugins etc.). Voedingen gaan bij iedere ontvanger stuk als je ze te heet laat worden.. Je moet niet vergeten dat van deze ontvangers er veel en veel meer verkocht worden dan van die M7 bakjes. Percentueel is de uitval echter veel minder dan van die M7 bakjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou een M7 bakje nu rommel zijn. Ik heb al een paar jaar deze ontvanger en heb eerlijk gezegd er

maar 1 keer een probleem mee gehad waarna deze door CD is vervangen.

Sindsdien helemaal nada problemen geconstateerd.

Ik heb er een SanDisk Cruzer Glide 64 GB USB2 stick aanhangen en het opnemen gaat prima alleen...

je kunt er natuurlijk maar èèn programma tergelijkertijd mee opnemen maar dat vind ik niet zo'n groot

probleem.

Ik zelf ben dus zeer tevreden met mijn kleine bakje maar zal deze binnenkort toch gaan vervangen door

een (waarschijnlijk Topfield) nieuwe ontvanger meer meer mogelijkheden b.v. ingebouwde PVR.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een dsr 7121 3jaar gehad en geen problemen.nu heb ik 7141en een 801 waar mee ik opneem en soms springt het wel eens door maar dat gebeurd tegenwoordig niet zo veel meer sinds ik er een hd heb aan hangen dus voor mij zijn ze goed genoeg.Z e doen wat ze moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...