Ga naar inhoud


Opnemen met usb stick geeft storingen in beeld en geluid


haelewyn

Aanbevolen berichten

De gebrekkige software heeft zeker schuld aan het gebrekkige werken van de M7 801.

De hardware van Hyundai is van redelijke kwaliteit. Alle waarde naar zijn geld gaat hier ook op.

Nu de eerste M7 801 decoders een 4 jaar geleden in gebruik zijn genomen beginnen ze wel  bij bosjes te sneuvelen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad de M7 receiver is verouderd en die kan de moderne HD uitzendingen niet aan. Een USB stick van 18GB kost hier 8 euro maar als die niet werkt is dat gewoon geld verspilling.

Een goed resultaat heb je met een goede receiver en die hoeft niet altijd duur te zijn. Een externe sata harde schijf van 500GB in een incloser zou de oplossing moeten zijn maar daar heeft CD geen kaas van ge-eten.

 

De voornaamste oorzaak van de problemen zijn de oplossingen.

Ik maak er enkel natte pap van... papier masschee dus!

 

Daar maak je je klanten niet blij mee.

En dus geld uitgeven aan het opnemen op USB stickjes aan zo een apparaat is niet raadzaam.

En zeker geen 32 euro

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo vlug, ik ben aan het testen met een receiver van een lage kostprijs (89€) en met een USB stick van 8gb (4€).

Binnenkort zal ik het resultaat aan u loslaten.

Apropo, met de USB Extreme en de M7 gaat het ook maar die is te duur voor wat we willen bekomen.

De grootste fout die je kunt maken is om er geen te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gilby, als je een decoder test, dan graag de M7801, want da's de enige die ik heb. Vers gekocht dit jaar en ik ben niet van plan om die onmiddellijk weer te vervangen als het aan mijn stickie ligt. 

 

P.S. Je avatar-foto lijkt sprekend op iemand die vroeger een electro-zaak had in het centrum van Brugge. Am I Right ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Resultaten van de testen met een M7 801en een goedkopen HD ontvanger "SAB Titan I HD" 69 euro.

De M7 801 is de bijgeleverde ontvanger van TV Vlaanderen voor Vlaanderen en Canal Digital voor Nederland.

De M7 801 ontvanger kan niet opnemen zonder storing in beeld en geluid dat is nu duidelijk, niet met een USB stick en niet met een HDD.

De SAB kan probleemloos opnemen en weergeven bij gebruik van een goedkope USB stick van een onbekend merk (4euro).

Eveneens doet de SAB receiver het goed bij gebruik van een ATA 3.5 harde schijf van 250 GB.

Eind conclusie; de M7 HD receiver doet niet wat er op de handleiding staat, dat is duidelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze test gebeurde met verschillende M7 ontvangers en verschillende satelliet schotels. En met extra grote schotel waarvan de ontvangst beter is dan de originele Canal Digital schotel. Afgeregeld met een Satfinder van Konig en signaal tot max. De USB sticks zijn  er die ik aangekocht heb, eentje uit China met een opname capaciteit van 4 GB  (4euro) vreemd merk (wit product) Een Sandick Extreme van 3.0 van 16GB, een Kingston van 32GB en een SD kaartje van Integral Ultima pro van 4GB type 10 met 2.0 usb reader van Konig. Een Kingston HD met incloser van 250gb 3.5 met ATA aansluiting.

Enkel de Sandick Extreme van 3.0 16 GB was iets beter maar toch niet storing vrij.

Ik moet wel zeggen dat het bij de SAB receiver geen probleem was om opnamen te doen bij al deze voornoemde opname sticks, zelfs zonder extra te formateren op 32. Ze gaven niet de minste storing en de opname was geen verschil van kwaliteit met de originele weergave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik sinds kort de M7 met 32 GB USBstick en ervaar hetzelfde probleem haelewyn. Tijdens afspelen van de opnamen worden regelmatig (erg vaak) sprongen gemaakt in beeld en geluid alsof snel voorwaards wordt gespoeld. Deze klacht lijkt mij niet algemeen, daar er relatief weinig over te vinden is bij de gebruikers (lees zelfs erg tevreden reacties). Waarom dan wel bij haelewyn en mijn sat801 (firmware 2.10a)? Kan dit te maken hebben met het niet hebben van een geheugen met eigen voeding ? Maw, zijn er gebruikers van de M7 welke een USB stick gebruiken en hier geen (of amper) last van hebben ? Zo ja, dan zou het dan USB stick gerelateerd kunnen zijn, toch ?. Welke USB stick gebruiken deze tevreden gebruikers dan (grootte, bussnelheid, merk ? Als de oorzaak niet terug te voeren is naar de USB stick dan kunnen we alsnog een E2 overwegen. Alvast bedankt voor jullie respons !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn test uitgevoerd voor het zoeken naar een oplossing om toch met een M7 te kunnen opnemen, daarvoor gebruikte ik veel apparatuur. Foto’s van de apparaten heb ik hier.

Helaas is het niet gelukt en kan ik mij tevreden stellen met het kopen van een andere receiver. De mensen die wel een M7 ontvanger hebben, die zitten met een probleem, volgens mij is de handleiding de boosdoener van dit conflict. Je zegt niet dat er kan opgenomen worden met een USB stick als de fabrikant weet dat het heel moeilijk is.

 

"Beste inbreker, er valt hier niets meer te halen, de regering is je voor geweest"

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ik dacht : ik ga eens zot doen.. en dat had ik al langer moeten doen. 
Maar je weet hoe het gaat. Een mens bijt het even door en wacht maar af.
 

De stick waarmee ik een probleem had was een USB2 Lexar 32GB,.

Met deze Lexar dus slecht resultaat.

 

Een maand geleden zag ik  een koopje van Sandisk, Ultra Fit,64GB, USB 3.0 stick waar nogal met de schrijfsnelheid werd gepocht op de verpakking. Die zou maar liefst tot 130 MB/S gaan. Ik was ook van mening dat een USB2 in theorie snel genoeg zou moeten schrijven.. maar misschien is hij in zijn piek wel af en toe traag of stopt hij wel eventjes helemaal tussendoor. Met een gemiddelde snelheid ben je niets.

Met deze nieuwe stick van Sandisk heb ik gauw even 2 programma's opgenomen om te proberen want ik wou graag snel weten of het hielp.
Het probleem waarbij je beelt stottert elke seconde en je beeld in sprongetjes loopt maar niet soepel - te verhelpen door even pauze of stop en dan weer play, bestaat nog steeds maar het is op zich niet storend.
Het andere probleem, waarbij fragmenten van iets minder dan een seconde gewoon weg waren uit de opname zijn tijdens deze 2 testopnamen niet meer voorgekomen.

Met een beetje geluk zou het probleem dus opgelost zijn, simpelweg door een betere kwaliteit van USB stick te gebruiken.

Ondertussen heb ik nog gemerkt dat, bijna zeker altijd bij Discovery HD, er vaak stukken geluid (!!) van 1 a 2 seconden gewoon weg gaan.  Beeld wordt niet onderbroken. Het heeft niets te maken met opname. Ik heb dit probleem bij gewoon tv kijken. 
Klinkt het voor iemand bekend ?   Ik kan de oorzaak niet vinden. 
Aangezien er niets mis gaat met het beeld vermoed ik dat het signaal nog altijd binnenkomt. Iets inzake de decodering ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is de M7 SAT801 al met de nieuwste software getest i.c.m. USB opnemen?

 

Zo ja, wat was het resultaat en welke USB-Stick en of harde schijf is gebruikt?

 

Ik lees over een SAB ontvanger, welk type en kan deze ook automatisch kanalen aanpassen als CDS weer aan het verhuizen is geweest?

 

Zit er op de betreffende SAB een digitale audio uitgang?

 

Kan de betreffende SAB met smartwi omgaan, zo ja, welk type?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...