Ga naar inhoud


"Geen vrije tuner!"


ae-sat
Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

sinds enkele dagen geeft mijn Dreambox hd800se "Geen vrije tuner" op een groot aantal zenders. Ondanks dat er GEEN opname loopt en er ook nergens via het netwerk een stream loopt.

 

Mijn Dreambox heeft jaren probleemloos gewerkt, mar da laatste dagen heb ik bijna elk uur deze melding in beeld.

Ik moet constant mijn dreambox resetten. Wie o Wie heeft een oplossing.

 

oja, het gaat hier om alleen een satelliet instelling.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

I.d.d. Met zo'n melding kun je ervan uitgaan dat je box "gehacked" is. Als je tenminste zeker weet dat je zelf niet streamed.. En als de sodemieter je wachtwoord wijzigen en geen verbinding naar buiten toe staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt wel 2 antennekabels aangesloten, misschien is het signaal weggevallen op een van die kabels, ook kan een van de tuners defect zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Een DM800SE heeft maar 1 tuner.. Dus 1 coax kabel zal wel voldoende zijn :) Hij kan er dus van uitgaan dat er maar per transponder gekeken en opgenomen kan worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1 schotel via 1 coax kabel aangesloten. Ik neem Niets op en gebruik Geen stream. Toch heb ik sinds kort een groot aantal zenders op grijs. Dat heb ik jaren niet gehad. Inmiddels alle portforwardings uit de router gehaald. Nu kijken of dat werkt. Password aanpassen is niet zo makkelijk. Of kan dat via een extentie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 1 schotel via 1 coax kabel aangesloten. Ik neem Niets op en gebruik Geen stream. Toch heb ik sinds kort een groot aantal zenders op grijs. Dat heb ik jaren niet gehad. Inmiddels alle portforwardings uit de router gehaald. Nu kijken of dat werkt. Password aanpassen is niet zo makkelijk. Of kan dat via een extentie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

excuus voor dubbele post hierboven (smartphone liep ff vast).

 

Vanmorgen gecontroleerd, en geen last van grijze zenders. Het lijkt er idd. op dat dreambox gehackt werd. Nu ik portforwarding (stream) in router heb uitgeschakeld gaat het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het me goed herinner moet je letten op connecties van buitenaf met poortadres 8001.

Maar goed, nu je router weer veilig ingesteld staat heb je daar geen last meer van.

Het is anno 2015 niet meer vertrouwd om porten van buiten naar binnen te forwarden.

Wil je zelf extern bij bv de webinterface van je receiver kunnen zul je echt iets met vpn connectie gaan doen al het andere is onveilig.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...