Ga naar inhoud


Waarde condensator pomp


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb een pomp waarvan ik vermoed dat de condensator kapot is. De pomp bromt en als ik hem een zetje geef dan gaat hij wel draaien tot hij afschakelt door de de drukschakelaar( pomp zuigt water uit een groot vat en pompt water naar boven via een drukvat en een drukschakelaar). Ook als ik de condensator doormeet met een multimeter blijft er een ohmse weerstand van 2,5 megohm).

De waarde van de condensator is 31,5 mF 420 V, kan ik ook een condensator van 35 mF gebruiken of gaat er dan iets mis?

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te lezen moet het wel de condensator zijn; pomp gaat weer lopen als ik hem een zetje geef.

Typische klacht na 5... 10 jaar.

 

De werkspanning moet je wel aanhouden.

Condensator moet je meten met een Capaciteitsmeter, niet Ohms.

 

Beetje grote waarde voor de Farad's. Hoe zwaar is die pomp wel niet ?

... Doe eens een foto van de opschrift van de condensator.

aangepast door iemand

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pomp heeft een vermogen van 1700 W, er zit ruim 320 meter slang aan met een doorsnede van 32 mm die ook nog eens omhoog gaat. Het hoogteverschil is zo'n 50 meter. De drukschakelaar schakelt af bij een druk van 7 bar en komt er bij 5 bar weer in.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling was microfarad (uF) , ik heb echter een verkeerde spelling gebruikt die inderdaad als millifarad kan worden opgevat. Overigens heb ik de condensator met een ohm-meter gemeten om te kijken of hij lek was, volgens mij is het zo dat als je een ohmse weerstand meet er dan sprake is van doorslag. Ik heb een nieuwe condensator, ga hem erin zetten als het wat minder waait.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...