Ga naar inhoud


Diode ??


Gast peterp

Aanbevolen berichten


Ben er vergeten erbij te tekenen dat onderaan de trafo twee gesoldeerde uitgangen zijn en daar zijn de draden van de acculader op aangesloten SORRY Het probleem was eigenlijk dat ikzelf tijdens het in werking zijnde acculader de accuklemmen plus en min tegen elkaar botste heel kort , ik zag een kleine vonk overslaan  en niet  ,zo kort en dat was dat, Ik heb ondertussen de diode gesoldeerd zoals IEMAND dat tekende , Nu als ik de lader aansluit op een 12 volt accu die opgeladen moet worden zie ik de analoge ampèremeter van nul naar vijf slingeren vibreren eigenlijk en naargelang hij erop zit hij naar de twee gaat en niet zo meer slingert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
13 minuten geleden, mebo870 zei:

+ een elco

Wat denk je dat die accu doet?😎

 

Een kleine elco over de aansluitingen van de ampèremeter maakt wel de uitlezing stabieler.

 

Met een brug gelijkrichter halveer je wel de laadtijd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ja, als je er een bruggelijkrichter inzet, is die 3 Amp zekering weer niet genoeg, en het is bovendien de vraag of de transformator dat hogere vermogen aankan?

Ik zou dat niet zomaar durven adviseren.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gezien de opbouw van de schakeling zou ik hem niet gebruiken op mijn accu.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, ceesv said:

Een kleine elco over de aansluitingen van de ampèremeter maakt wel de uitlezing stabieler.

Die gaat niets doen, want die wordt kortgesloten door de meter....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk, dat die de trilling in de meter enigszins dempt.

Je hebt wel gelijk dat de Ampère meter bijzondere laagohmig zal zijn, het effect zal niet groot zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een laatste update, Sorry aan ceesv de tekening klopt niet inderdaad wat ik tekende als ingang 230 moet uitgang zijn  De ingang zit onderaan de trafo en wat a33 vertelde over de schakelaar heb ik niet gecontroleerd enigszins een aanname van mijn kant ( zal wel goed zijn ) meten is weten . SCHAKELAAR STUK heb de uitgaande 12 volt op de ingang van diode gedaan buiten de schakelaar om en ACCULADER WERKT en geen vibratie op de amperemeter die 6 volt heb ik eigenlijk niet nodig , aanvullende info natuurlijk welkom , iedereen bedankt voor het meedenken en prettige paasdagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...