Ga naar inhoud


Smargo Cardreader+ en toen?


Aanbevolen berichten

Vermoed dat ik hier wel correct zit met mijn probleem.

 

Stoor me al tijden aan het feit dat bij reboots mijn Smargo niet meer herkend wordt en ik weer list_smargo tool gebruiken moet op mijn Synology om de bus en device id te achterhalen.

 

DS211> ./list_smargo
Looking for smartreader compatible devices...
bus 001, device 006 : 0403:6001 Smartreader (type=SR, in_ep=01, out_ep=82; insert in oscam.server 'device = Serial:')
 
Al eens eerder gehoord over het een naam kunnen geven en deze te gebruiken maar ook de Serial value.
Maar zoals in bovenstaande wel opvalt heb ik helemaal geen serial?!
 
Toen een poging willen doen de Smargo maar te updaten naar 1.7 maar voor ik hier aan wilde beginnen wilde ik toch wat zekerheden hebben v.w.b. de huidige firmware. Heb vanalles geprobeerd maar kan maar nergens achterhalen, niet op windows en synology, welke FW er nu op zit.
 
Heb hier op het forum een compleet pakket gevonden genaamd: smargo Komplett Paket met zo'n beetje alles erin wat nodig is.
Nu vroeg ik me af wat wijsheid is:
-.de 1.7 updater draaien en hopen dat het goed gaat?
- eerst de 1.3 dealerfix draaien en dan de 1.7 updater?
- of toch eerst proberen te achterhalen wat er nu op staat en vandaar uit verder?
- Of laten voor wat het is en met dit issue leren leven?
 
Belangrijkste wat ik weten wil zijn de huidige settings zoals deze op de Smargo staan, niet zozeer de firmware versie, om te voorkomen dat deze straks helemaal niets meer doet in huidige configuratie in OSCam icm huidige Smargo settings.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 weken later...

Heb je een foto van je reader, want een smargo is niet altijd een smargo, als je niet de nederlandse makelaardij hebt, zal de officiele fw en tool niet werken, de kleur en de vorm zijn ook overgenomen, en daarna zijn groeven nog eens veranderd van een redelijk scherpe V naar een ''bochtige V".

In de laatste zit een heel andere chipset in, als je daar met de verkeerde fw/tool in zit is het afgelopen met de reader

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

JA dat is een originele, die kun je zonder problemen upgraden, als het ding nog nooit geupgrade is dan kun je meteen de 1.7 versie er zonder problemen op zetten

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Direct versie 1.7 erop lijkt niets te doen.

Als ik vervolgens settings open zegt ie version too old 0.0

 

Tips anders begin ik gewoon met 1.3 of 1.4

 

/edit:

Geef het op, krijg met geen mogelijkheid de reader geupgrade (Windows7)

 

Dan maar leven met dit issue denk.

aangepast door schumi2004
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben erachter dat er iig 1.3 op draait, duurde even maar weet nu iig meer

 

10:27:02 /mnt/shared/smargo Komplett Paket/smargo Komplett Paket/Smartreader tools v.1.3$ sudo ./srp_update_x86 -d /dev/ttyUSB0 -b
 
smartreader+ version v1.3
bootloader mode activated
Remove and reinsert SmartReader+ then restart application
 
Waarom herkend 1.7 updater hem niet dan?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst de reader updaten, daarna pas met de settingstool de reader bewerken, en doe dit de eerste keer meteen goed, als je  de pc herstart en je wil hem nog eens bewerken moet je hoogstwaarschijnlijk de drivers weer zoeken om hem nog eens te bewerken.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ze met w7 gedaan, geen probleem, 8 wil ik niet hebben ;)

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap er geen kont van.

Al van alles geprobeerd, drivers gedowngrade, WinXP systeem, Linux, WIndows 7 maar helaas hij lijkt maar niet te willen updaten.

Als ik updater draai zegt ie Device found on COM7 wat goed is maar vervolgens gebeurt er niets, geen voortgangsbalk of wat dan ook.

Dealer fix lijkt ook helemaal niets te doen.

 

Reader werkt gewoon maar waarom wil hij niet upgraden?

 

@alias haha

Mocht je tijd en zin hebben zou je dan eens mee kunnen kijken misschien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat ik mijn doel bereikt heb met een omslag:

 

Op bootstrapped synology usbutils installed (ipkg install usbutils)

Vervolgens commando: lsusb (zodat ik zeker wist dat het in orde is)

Daarna het commando: cat /proc/bus/usb/devices

En uit deze gegevens de serial waarde gebruikt om in OSCam de reader ten alle tijde te kunnen vinden en dat lijkt te werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...