Ga naar inhoud


Tips, als je op verplaatsing je thuis zenders wil zien (slingbox,airplay,apple)


Aanbevolen berichten

Hi,

Wie binnenkort op verlof gaat, en graag zijn of haar thuiszenders wil zien, en die heeft daar internet, heb ik een paar tips, om dit te doen.

Mijn benodigdheden:

slingbox

mobiel toestel dat ios heeft, bvb ipad of iphone.

een apple tv.

Het programma slingbox.

Sinds 12 mei, heb ik een uitbreiding gedaan, en heb ik een apple tv3.

Ik kan nu op locatie, waar internet is, heel gemakkelijk mijn thuiszenders zien, dit via satelliet of andere bronnen.

Ik gebruik een slingbox, en die is aangesloten op mijn vu duo. Die is geconfigureerd, zoals te lezen op hun site, en tevens de router ook.

Op mijn iphone, heb ik de slingplayer app gekocht. Niet echt goedkoop, maar zeer duur is die nu ook niet.

Sluit je apple tv die airply ondersteund aan op je tv, en zorg dat die een internet connectie geeft.

Daarna, start je de airplay functie aan, via de iphone (in mijn geval de 4s, volgens de winkel, gaan oudere modellen zoals de 4 niet).

zie figuur als voorbeeld. post-40019-0-30428000-1431450036_thumb.png

Syncroon aanzetten hoeft niet.

Eens dit gedaan is, start je de slinplayer app op, maak verbinding, en laat hem zijn gang gaan.

Na een tijdje, zal je een melding krijgen, dat die afspeelt via airplay, en kan je op je tv genieten, van je thuiszenders. Het is mogelijk, dat je instellingen moet wijzigen in de app, om een perfect beeld te hebben op je tv (was bij mij het geval). Het was wel in sd, maar misschien voldoende, als dit op kleinere tv's gebeurd, en als het internet op je vakantie adres, niet zo hoog is.

Soms ging deze durven hangen, maar dit kan misschien zijn omdat de upload, waar de slingbox staat, te traag is, die bedraag 3Mbps.

Dit is uiteraard één manier, om op je vakantie dag als het eens regent, je thuiszenders te zien.

Er zijn waarschijnlijk nog veel andere mogelijkheden, en als jij deze weet, kan dit misschien als aanvulling dienen, en kan eventueel de titel aangepast worden.

Met de vakantie voor de deur, kan deze vraag misschien wel meerdere keren voorkomen, en dan is het misschien nuttig, dat deze hier diverse mogelijkheden lezen, hoe ze het kunnen doen.

Want er zijn misschien wel handiger en goedkopere oplossingen. Want nu, heb je een iphone of ipad nodig, met de app,en de apple tv, om door te sturen naar tv.

Ik kijk alvast uit, naar andere mogelijkheden, als deze kunnen binnen het sat4all beleid.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Met de app op ios toestel slingplayer en een slingbox 500 , kijk je lekker hd .

 

Zo stream je het op tv , via internet , via satelliet , gewoon topie !!!!!!!

 

Via de mobielhome , gewoon prima..

 

greetz aug 1208

aangepast door aug1208
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...