Ga naar inhoud


Gigablue QP staat op opnemen bij gebruik IPBox


HansVUS2

Aanbevolen berichten

We hebben een GBQP met IPBoxen in huis aan een Giga LAN netwerk. Werkt uitstekend, maar sinds enkele weken geleden na een software update van OpenATV gebeurd er wat onverklaarbaars. Zodra er een IPbox in gebruik wordt genomen gaat de GBQP opnemen. Althans dat laat deze zien, maar neemt feitelijk niets op.

 

Ondanks updates van OpenATV wil het probleem zich niet oplossen. Iemand een idee? Ik heb nog geen zin in een andere image.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Lijkt mij juist een hele correcte aanduiding dus juist geen bug! Je IPBox vraagt immers een stream aan die vanuit je GigaBlue wordt aangeleverd en dus een tuner ingeschakelt/gebruikt voor die stream. Feitelijk een 'opname' naar je IPBox. Wellicht had het mooier geweest om een indicatie 'Streaming' weer te geven i.p.v. 'Recording'. Ik denk dat de image daar (nog) niet in voorziet en dus 'maar default' Recording aangeeft.

 

Misschien dat de image makers dit willen aanpassen. Denk dan aan de kleur van de 'Recording' indicator. Rood voor daadwerkelijk lokaal opnemen op een HDD/NAS/USB en bijvoorbeeld blauw voor straeming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mimisiku,

 

Dank je voor je reactie. Het is echter zo dat de indicatie er nooit is geweest en iets is van OpenATV. De image makers zouden dit kunnen aanpassen bij de indicatie van de tuners en beter niet met een led. Ook is er de opname indicatie bij een zender in de zenderlijst (rood).

 

Jouw conclusie had ik ook in gedachte, maar op de Duitse sites zie ik dezelfde klacht zonder oplossing. 

 

Overigens een indicatie van tuner bezetting zou wel fijn zijn. Dan weet je dat de server niet down mag (bijvoorbeeld voor een update).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...