Ga naar inhoud


Tuner configuratie UHD Quad 4K


Satbakker

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal !!

 

Ik zit met een klein dilema en wellicht heeft één van jullie gebruikers ervaring met de UHD Quad 4K! 

 

Momenteel bezit ik naar alle tevredenheid de Quad plus met 3 DVB-S/2 sat tuners en 1 DVB-T/2 tuner. Ik ben al een tijd aan het overwegen om te gaan actualiseren naar 4K en moet dan dus naar de UHD Quad. Echter kan ik nergens duidelijkheid krijgen of ik dezelfde tuner configuratie kan maken. Zover ik begrijp wordt hij geleverd met een duo DVB-S tuner en is die enkel uit te breiden met nog een dual DVB-S of een dual DBV-T. Ik zie nergens de optie tot uitbreiding naar duo DVB-S/DVB-T of één losse DVB-T en een losse DVB-S.

 

Wie kan mij uitleggen of en hoe ik de configuratie van 3 DVB-S en 1 DVB-T kan samenstellen met deze ontvanger?

 

Alvast bedankt!

 

Groet, 

Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites


Geplaatst: (aangepast)

Okay, bedankt voor jullie informatie en meedenken!

 

Ik zal eens uitleggen hoe mijn huidige opstelling is en hoe ik denk dat ik het in de nieuwe situatie zou moeten opstellen naar aanleiding van jullie informatie.

 

Nu komen er twee kabels van een duo lnb op een draaibare schotel naar DVB-S tuners A en B. Een derde kabel komt van een onafhankelijke op Astra 19,2 afgestelde schotel naar tuner C. Een vierde kabel komt van de DVB-T antenne naar de DVB-T tuner D.

 

Om dit te bereiken in de nieuwe situatie zou ik dus een Unicable LNB op de draaibare schotel moeten zetten en dan met 1 kabel naar ingang 1 van de FBC DVB-S tuner, wat dan eigenlijk al 8 tuners geeft op de draaibare opstelling. Op de schotel van de vaste 19,2 opstelling een normale lnb naar de tweede ingang van de FBC DVB-S tuner. En dan van de DVB-T antenne een kabel naar de optionele ingebouwde DVB-T tuner. Dan heb ik dus als ik het goed begrijp mijn huidige configuratie maar dan met heel veel meer tuners vanaf de draaibare opstelling, en houd zelfs een kabel over die van het dak komt!

aangepast door Satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...