Ga naar inhoud


Wie helpt bij het installeren van Oscam?


Sharky1

Aanbevolen berichten

Let op: de receiver is de GB Quad UHD 4K

 

Het lukt mij niet om de Oscam op deze machine te installeren :-(  Wie kan en wil mij daarbij helpen?

 

De image is Teamblue 6.4 Deze wil ik houden omdat het een prettige image is.

Ik heb de plugin Oscam Smartcard v2.4 geinstalleerd. Wanneer ik deze open moeten er instellingen worden gedaan waar ik niets van begrijp. Wie kan mij met een stappenplan meenemen hoe ik de Oscam kan activeren?

Mocht er meer informatie nodig zijn dan hoor ik dat graag.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je de ARM versie genomen ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

OScam Smartcard is geen OScam!! Het is een tool om de smartcardgegevens uit te lezen en de OScam status te tonen, readers, proxies etc.

 

Er zal eerst een armhf7 versie van OScam geïnstalleerd moeten worden... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Google in 2 seconden gevonden...

Softcam Startup eerst installeren box herstarten.

Van zelfde site de OScam 11577.ipk downloaden en installeren..

 

Welke kaart wens je te gebruiken (in verband met de oscam config)?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai bellejt, wat ik weet is dat ik versie 6.4 van TB heb geinstalleerd. Waar kan ik zien dat het een/de ARM versie is? Waarom moet het de ARM versie zijn?

 

Hai Mimisiku, de armhf7 heb ik nergens kunnen vinden. De Oscam 11577.ipk heb ik wel kunnen vinden. Hoe en waar laad ik deze in mijn box?

 

de kaart die ik gebruik is van CD.

 

Ik hoor graag weer van jllie...

Link naar reactie
Delen op andere sites

denk dat je jezelf eerst eens goed moet verdiepen in de materie van decoders/ontvangers.Wat je vraagt zijn essentiele beginselen die je reeds moet kennen voor sat ontvangst.Zoek het op en stel dan je vraag verder want nu heeft het geen enkele zin hierop verder te gaan.Ten spijts van alles

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je mijn posting gelezen? Eerst de Softcam Startup plugin installeren!!! Daarna pas de OScam 11577.ipk.. Daarna ga je naar de Softcam Startup Applicatie en kies je voor ehhhhhh OScam!! Dat is alles....

Waar woon je??

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Mimisiku, ik heb je posting gelezen. De softcamstartup heb ik gevonden maar hoe zet ik de Oscam 11577.ipk in de machine? Wanneer deze onder de downloads softcams staat is het installeren een fluitje van een cent. Met OpenPli lukt dat prima omdat daar de software al aanwezig is....maar nu nog met TB.

 

Ik woon bij Rotterdam...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor Linux geldt echt dat je wat eigen kennis moet hebben. Linux bakken zijn niet Plug&Play. 
Installeer locale extensies

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen bellejt, dank voor je reactie maar jouw laatste reactie is geen antwoord op mijn vraag (helaas). Natuurlijk heb ik mij ingelezen op internet maar de informatie is zo versnippert dat ik door de bomen het bos niet meer zag en om die reden de vraag op het forum heb gesteld om mij te helpen met een stappenplan in de veronderstelling en verwachting dat gebruikers elkaar helpen an ondersteunen. Helaas heb ik dat met jouw reactie niet zo ervaren....

 

Ik ben inmiddels wat verder en heb de software voor de Oscam gevonden (11.501-emu-r789-arm+mips_all.ipk) en heb op een enigma forum een tutorial gevonden om de Oscam te installeren. Ik ga mij daar de komende tijd mee bezig houden in de hoop dat ik er dan zelf uit zal komen. Mocht dat niet lukken dan zal ik mij verder verstaan met leden van het Duitse TB-forum waarbij ik de verwachting heb dat ik daar wel positieve feedback en ondersteuning zal krijgen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Tonskidutch, natuurlijk gaat het nog maar mijn teleurstelling is groot gezien de reactie waarop ik een reactie heb gegeven.

Ik ben inmiddels wat verder maar loop tegen een lastig probleem aan nl. wanneer ik WINSCP start om de Oscam over te zetten naar de box dan wordt de toegang met de box geweigerd. Het wachtwoord dat ik van het pop-up scherm gebruik werkt niet op mijn GB. Doe ik dat met mijn andere box, de VU Duo2, dan krijg ik gewoon verbinding...

Enig idee wat dat kan zijn en hoe dit op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

door mijn feedback ben je toch zelfstandig gaan verder zoeken en dat was juist mijn bedoeling.Zoals geschreven is linux zomaar niet plug en play.

Voor de toegang is het steeds beter in de box het wachtwoord in te stellen.Bij de duo2 met openvix wordt het vanaf nu zelfs verplicht aan het nieuwe image of er is geen toegang meer.Mss met jouw image ook.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Sharky1Voorzichtig moet ik meedelen dat ik Bellejt wel begrijp. Uit jouw antwoorden blijkt heel duidelijk dat je er te weinig kaas van gegeten hebt en eigenlijk aan het hengelen bent naar een kant en klaar  antwoord.... Dat ga je bij TeamBlue ook niet vinden....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens heeft hij wel een punt, je word om de oren geslagen met allerlei ronkende namen.

Het is er niet bepaald op verbeterd met al die verschillende boxen en images, niks is hetzelfde.

Zonder hulp van mensen die er dagelijks mee in aanraking komen, komt men er vaak niet meer uit.

Volledig mee eens, dat het niet op een gouden schoteltje moet gepresenteerd worden.

En op die Duitse forums staat veel info, behalve als het over softcams gaat, dan houden ze hun lippen stijf op elkaar.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...