Ga naar inhoud


Wie helpt bij het installeren van Oscam?


Sharky1

Aanbevolen berichten

Echt?

Er zijn wel heel veel berichten over het topic.

En dat is simpel zat!

Iedereen gebruikt DCC_E2.exe

Iedereen weet dat de bin in de juiste map moet met de juiste attributes

Iedereen weet dat je de configuratie bestanden ook op de juiste plek / map moet plaatsen (wederom met de juiste attributes)

Een startup script is soms nodig

Dat gaat op elk origineel image!

 

 

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@mebo870

Iedereen weet dat als je met een hobby ontvanger aan de gang gaat, er een zeker niveau van kennis nodig is. Heus niet teveel, maar wél de basale zaken. Wil je dat niet, dan neem je een provider bak!!

Ik heb in de eerste posts precies verteld wat er te doen was...

Uit de antwoorden van de TS blijkt overduidelijk dat hij die basale kennis gewoon mist (of gewoon vertikt om die moeite even te doen). Zodra er een klein beetje tegengas komt, gaat de TS in de slachtoffermodus. 

"Ik word hier niet geholpen, ik ga wel naar TeamBlue"... Maar daar krijgt hij zéker de sok op de neus omdat daar softcams taboe zijn...

Dus nogmaals aan de TS. Gewoon lezen en niet zielig doen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bellejt, ik werk al een langere tijd met de VU Duo box met als image OpenPli. Dat heb ik eerder al aangegeven. In OpenPli vind je standaard de Oscam en na installatie werkt die probleemloos. Omdat ik de TB-image erg prettig vind wil ik deze behouden maar er zit een beperking op wat betreft de aanwezige software zoals in mijn geval de Oscam. Je kan natuurlijk niet overal kaas van hebben gegeten en daar heb je dan het forum voor met leden die op andere onderdelen veel of meer kennis hebben, zoals bv. het van buiten de box inlezen van software.

Ik heb dus de tutorial voor het overzetten van de Oscam software gevonden en dat is wat ik wilde hebben. Nu het issue van het wachtwoord van WINSCP. Dan kan ik eindelijk gebruik maken van Oscam.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nergens verstand van (op dat gebied). Je bent gewoon een OpenPli kuddedier. Net als de meeste Windows gebruikers. Haal Windows van een PC en de gebruiker heeft geen idee hoe nu verder... OpenPli---> lekker makkelijk, niet nadenken, alles lekker voorgekauwd.. En dáár gaat het dus mis..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je oscam via FTP overzet vergeet niet de attrib op 755 te zetten of hij zal nooit opstarten.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de nodige configs in de juiste directory....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Houden we het wel vriendelijk?

Men komt hier niet om afgebrand te worden.

 

Wil je niet helpen, blijf dan weg uit dit onderwerp.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Ceesv, dit is ook mijn bezwaar tegen bepaalde reacties die ik op mijn vraagstelling heb gekregen. Zonder hulp is het moeilijk om de juiste kennis te verkrijgen en die hulp zocht ik. Gelukkig waren er nog anderen die wel het vermogen hebben om een mede satter op weg te helpen. Ik ben niet blij met de wijze waarop sommigen op dit forum reageren en zoals jij het beschrijft zelfs afbranden. Ik had dat duidelijk anders verwacht.
Bedankt voor je ruggensteun hierin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, bon.. Ter verduidelijking: Het gaat erom dat de medeforumleden elkaar kennis laten delen. Maar.... gezien het hobby gehalte, gaan we ervan uit dat ieder lid bereid is om zich te verdiepen in die hobby (daar heb je de hobby immers voor?). Knutselen, uitzoeken, proberen, op je b*k gaan én weer opstaan... En in die 'stapjes' willen we uiteraard helpen. Vergelijk het maar met de PC projecten van vroegûh. Je werkt met WordPerfect en je kreeg thuis je eigen PC. Dat maakt je geen computerexpert (maar je kunt het wel degelijk worden!).

In dat opzicht kom ik (beroepsmatig) vaak te hard over, maar helpen doe ik altijd! Ik probeer altijd de vraagsteller(s) te dwingen naar eigeninitiatief....

 

Het is zeker niet de bedoeling om iemand 'af te branden', maar om iemand te dwingen zélf ook iets uit te zoeken (waar je beter én sneller van leert)...

 

@Sharky1 Ik neem aan dat je daar o.a. mijn reacties mee voor ogen hebt.. Het is/was zeker niet zo bedoeld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt Mimisiku maarrrrr.....zand erover en verder met de issues.

Ik heb inmiddels het probleem met het progje Winscp opelost. Wanneer je de Teamblue image gebruikt dan MOET je onder "Netwerk" een password instellen. Zorder een password staat  Teamblue geen verbinding niet toe!

Vervolgens de softcam met behulp van Winscp op de juiste locatie geplaatst, dan de softcam starten en.......niets. De softcam start niet. Kennelijk is er iets fout maar wat.

De komende dagen heb ik wat minder tijd maar heb inmiddels een andere versie Oscam bij Teamblue gevonden. Mogelijk dat deze versie het wel gaat doen.

Wordt vervolgd.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

eigeninitiatief

Daar moet ik u in bijtreden, ook al meegemaakt dat ik bepaalde dingen niet helemaal begreep.

Zoals hoe meerdere satellieten ontvangen met Unicable en hoever kan men daar in gaan, sat>ip, multistream, dan is het zoeken, zoeken en lezen, veel lezen en dingen die belangrijk zijn opslaan.

Uiteraard moet de interesse er ook zijn, en lukt het niet, morgen is er een nieuwe dag……..   

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feitelijk hoef je alleen de OScam......ipk naar /tmp te kopiëren via WinSCP. Dan via het menu 'Installeer locale extensies' te doen. Als je de OScam vanuit de TeamBlue site neemt, dan zal deze ook de autostart installeren... Alleen dan nog de correcte reader installeren voor een CDS kaart...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben begonnen met de installatie zoals Mimisiku heeft beschreven met softcamversie (enigma2-softcams-oscam-all-images_11.577-emu-r-798-arm+mips-all.ipk).

Vervolgens de softcam in het flash geheugen geplaatst, softcam gestart en.........niets. De box laat alleen het blauwe driehoekje zien dat tot in het oneindige blijft draaien. De box opnieuw starten lukt niet. Tijdens het starten blijft deze hangen en start niet verder op.

 

De box opnieuw geflashed. Vervolgens heb ik de installatie volgens de tutorial van Gigablue gedaan. Daarvoor heb ik dezelfde Oscam gebruikt: enigma 2-softcams-oscam-all-images_11.577-emu-r-798-arm+mips-all.ipk maar ook dit wil niet lukken...

Ik heb het .ipk bestand met WinSCP over gezet naar /var/volatile/temp/. Vervolgens in de box de software onder localsoftware geinstalleerd en dan in WinSCP op zoek naar de bestanden oscam.server en oscam.conf om deze in de map /etc/tuxbox/config/oscam te plaatsen en daar gaat het niet goed omdat de map oscam niet aanwezig is! De bestanden die ik over moet zetten staan in de map config...... Wanneer ik de softcam start krijg ik hetzelfde probleem als eerder beschreven. Wat gaat hier niet goed??

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet in etc/tuxbox/config/oscam  maar  etc/tuxbox/config. Ook je softcam naar 755 gezet ? Denk dat dat bij de install al gedaan is maar kijk eens na. Kan je de softcam niet uit de feeds installeren ? Mag een oudere versie zijn.Je kan dan gewoon enkel de oscam overschrijven met de nieuwe versie

aangepast door bellejt

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas varieert dit per image... Het beste kun je kijken welk opstartscript zorgt voor de softcam.. Daar staat dan ook de configdir in die die specifieke versie nodig heeft.

 

Bij OpenPli is dit /etc/tuxbox/config/oscam

Bij VTi is dit /etc/tuxbox/config

Bij de RasPi is het /usr/local/erc

 

Kortom: geen pijl op te trekken... Gewoon echt even opzoeken (leer je ook weer van)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...