Ga naar inhoud


Problemen met Dreambox Edit


Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

tja, wat zal ik es zeggen, ik update vti gisteren is mijn satellite.xml bestand overschreven zonder dat daar enige aanleiding voor was :)

 

Ik schreef dat ik vermoed dat zoiets er aan ten grondslag ligt omdat ik dit al eens eerder ben tegen gekomen, en dan niet op een settop box maar in het wild op een server. Het blijft lastig als je een daemon met een dependency van inetd met een package manager installeert. Is er geen inetd dan is het simpel, installeer inetd, installeer je daemon en prak er in een keer een default inetd.conf in waar alles goed in staat.

 

Maar wat nou als er al een inetd is geinstalleerd en al een config bestand staat? De package software voorziet niet in intelligentie om de bestaande te analyseren of om een bestaande config zo maar te overschrijven met een default versie waar alleen het geinstalleerde pakketje in staat. In eerdere versies werd inderdaad gewoon een default neergezet zodat het pakketje wat je installeerde draaide na de installatie. Maar alles wat er daarvoor is geinstalleerd is daardoor wel om zeep geholpen.

 

Mede daardoor zie je bijvoorbeeld bij apache de webserver dat deze gewoon kijkt naar een config.d folder. Installeer je een web applicatie, dan zet de package in de config.d folder voor die applicatie alle configuratie neer, en aan het eind herstarten deze apache. Die ziet een nieuwe config staan in die folder en alles wat er al stond blijft ongemoeid.

 

Wellicht komt het nog zover dat dat voor de inetd ook nog eens zover komt, dan wordt het installeren van dingen wel een stuk eenvoudiger..

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...