Ga naar inhoud


Problemen met Dreambox Edit


Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten


  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voorlopig geef ik het op.

met command de test netstat -a | grep ftp gedaan. Mijn windows kent het hele begrip grep niet zegt ie.

Op de commandprompt in de VU doen.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, na ff 7 pagina's door geploegd te hebben zie ik dat nog niemand op het idee is gekomen om de Topic Starter in te laten loggen en het pasword eens te laten veranderen voor Root. Er staat mij nog iets bij dat als je pli flasht er geen password op de root account staat.

 

Dus HarryJohann, als je met putty port 21 telnet of port 22 ssh doet en inlogt als root, en bij password enter geeft wordt je dan binnen gelaten? Zo ja dan het commando "passwd" geven en er wel een password op zetten.

 

Goed je weer te zien.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doet hij het ook niet Con.

Wat is het resultaat dan? Wat doetie ook niet?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een beetje laat, heb ooit iets vergelijkbaars meegemaakt.

 

Dreambox vers voorzien van nieuw image, via telnet een root password aangemaakt.

Vervolgens kwam ik er met geen mogelijkheid met SSH in. Kwam er niet achter waarom.

Na wat surfen vond ik dat er wat ssh keys moeten worden aangemaakt, toen werkt het weer.

Vraag me niet waarom...

 

De magische commando's waren:

 

/usr/sbin/dropbearkey -t dss -f /etc/dropbear/dropbear_dss_host_key
/usr/sbin/dropbearkey -t ecdsa -f /etc/dropbear/dropbear_ecdsa_host_key
rm /dev/null
mknod /dev/null c 1 3
reboot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt jopiesat. Ben er mee aan de slag gegaan, maar ook dit heeft niet het gewenste resultaat.

 

Verder zoekend op de internetzz naar doscommando's zoals bv netstat (die ik ook nergens kon vinden maar dat terzijde) kwam ik wel een interessante site tegen. Ik zal er even een linkje bij doen.

Zij hebben het daarbij over het doscommando ftp 192.168.1.1 om contact te maken met de router. Mijn router heeft dezelfde instelling. Dus maar eens geprobeerd. MET DIT DOS COMMANDO KRIJG IK GEEN CONTACT MET DE ROUTER.  Hetzelfde commando even geprobeerd op het ipadres van mijn VUDUO, maar dat levert ook geen contact op.

 

Nou staat er nog veel meer op, maar er staat geen oplossing voor het geval dat commando ftp niet werkt.

 

Iemand?

 

http://www.valadissupport.nl/a007.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, dat is grappig dat je die rare test procedures gaat uitvoeren, die heeft Niemand van ons gevraagd...

het derde niveau is al duidelijker geworden,

nog een en je bent er

 

probeer gewoon eens DCC_E2.exe op je windows PC

en meldt je nog eens aan als root met het door jou laatst gegeven root paswoord

 

ciao :wink:

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Tonskidutch

Heb DCC_E2 geinstalleerd

Het volgende doet zich voor bij het netwerk:

Netwerktest als direct crossover: dreambox login failed

Netwerktest als switch/hub: dreambox login failed     wel een verbinding tussen mijn pc en de Livebox

Netwerktest als router: dreambox login failed            wel een verbinding tussen mijn pc en de Livebox

 

In alle gevallen zegt DCC dat ik wel een telnetverbinding heb in het onderste scherm.

 

Verder heb ik nooit gewerkt met DCC dus weet niet hoe het programma werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je deze nog nagekeken in jouw router?

 

Deelcitaat

De tcp en udp poorten heb nu op allebei van 21 naar 21 open

staan en daarna moest ik m'n router opnieuw opstarten.
 

en toen werkte het direct. 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké

intern hoef je niets maar dan ook niets te wijzigen qua poorten

(het kan echter zijn dat je via een andere route van intern naar intern gaat)

 

via de dcc is elke toegang tot een standaard enigma2 image host 100% open

het wordt steeds spannender maar mij duidelijker

of je probeert die VU+ aan een heel andere PC (van de buurman of je schoonzus)

of je zet alles op alles en stelt de hele firewall meuk van windows en de antivirussoftware op non actief

 

dat hadden we toch al?

ook de additieve software firewall antivirus software weet dat we per ftp naar een ip adres willen verbinden

 

je zult wel veel lol hebben

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het hoofdstukje NAT/PAT twee poorten toegevoegd: FTP server op poort 21 voor zowel TCP als UDP. Vervolgens FTP-data, die zich zelf dan op poort 20 zet. Zowel poort 21 als 20 werken nog niet in DBE.

 

*moedeloos wordt*

Wij allemaal ook een beetje, er staat imo echter nog 1 ding open,

toegang proberen via Liesbeth, wellicht de rots in de branding.

Hiermee kun je het probleem verder isoleren. Dus DBE installeren

op/in :) Liesbeth en zien wat er dan gebeurd. Welk OS draait Liesbeth?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liesbeth draait net als ik Windows 7. NL versie. Ik heb wel op haar pc gekeken en zie in ieder geval de VUDUO in het netwerk hangen.

Nu nog zorgen dat ze achter dat facebook weggaat met die vreselijke kattenfilmpjes :D

Ik ga e.e.a. weer eens proberen. Het houdt me in ieder geval van de straat. :cool:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...