Ga naar inhoud


Problemen met Dreambox Edit


Ga naar oplossing Opgelost door wiz,

Aanbevolen berichten

Sorry even jongens voor geen reactie op dit moment. Zit met een chemokuurtje van 2 dagen en voel me beroerd. Als het kan ben ik er vanavond weer als ik me goed voel.

Ik weet weer even wat ik kan uitproberen en ga dat ook doen.

 

@Tonskidutch #132: Wie o wie is 220 en 10. Makkelijk uit te leggen; 220 was mijn vast ingestelde ipadres zonder DHCP. Door alle pogingen in het netwerk heb ik op de box DHCP ingeschakeld en kreeg toen 10. En dat houd ik voorlopig even vast, om niet weer alles te verstoren.

 

Tot laterzz

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Goed dat het opgelost is geraak, maar dan blijft nog de vraag

HarryJohann had de box voorzien van een andere image, waarom werd die fout dan niet hersteld ?

Met een nieuwe installatie wil je net zulke fouten overschreven hebben.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Das een goeie vraag mebo870. Ik heb die usb erin gestopt, de flash gestart en ben toen een kop koffie in de keuken gaan halen. Misschien heeft de box tijdens het flashen nog iets gevraagd om niet of wel te doen????? Bovendien brengt OpenPli zowat iedere dag een andere versie uit. Standaard beta, met de opmerking dat er altijd wat fout kan gaan. Heb nooit met VTI gewerkt. Is dat stabieler? Beter? Werkt het beter samen met Windows?

Link naar reactie
Delen op andere sites

na het flashen moet alles als standaard / default vooraf ingesteld werken...

daar kun je over denken wat je wilt

 

is echter een automatische routine ingesteld die jij zelf niet in de hand hebt of kent, zou het kunnen zijn dat je uit de backup-suite iets terugplaats als bestand / instelling hetgeen niet had mogen zijn.

 

backups en restore is soms een vervelende kwestie

 

maar eerlijk gezegd is een very secure file transfer protocoll in je thuis netwerk absoluut flauwekul om überhaupt op te nemen als default < de standaard moet immers volledig open zijn naar uw pc's en netwerkklanten.

 

dat is een ontevreden beargumenteerd onderdeel van Openpli.

maar retrospectief bekend (en vergeten voor niet Openpli gebruikers)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat dit is gekomen omdat de inetd daemon voor vsftp werd geinstalleerd, en dan is er al een /etc/inetd.conf bestand. Die vsftp installatie zal standaard inetd mee willen installeren als dependency en dan  komt de inetd.conf mee inclusief de vsftp regel erin. Maar omdat er denk ik al een inetd.conf bestand was is die niet overschreven maar default gebleven. Vsftp is echter wel correct geinstalleerd alleen wordt die nooit gestart omdat de inetd.conf niet is aangepast.

 

Het blijft lastig om configuratie bestanden aan te moeten passen om iets aan de praat te krijgen met een package. De meeste package methodes in linux laten een bestaand config bestand staan en zetten er een nieuwe in met een andere naam (inetd.conf.pkg-new of zoiets), alleen zul je dan zelf naderhand even moeten kijken wat er in dat config bestand staat wat niet al in de bestaande staat. Dat doet men omdat je anders met het installeren van een nieuw package je hele systeem om zeep zou kunnen helpen. Maar goed, met een enigma box zie je daar als eindgebruiker natuurlijk weinig van. Enige wat je merkt is dat er iets niet werkt.

 

Ik werd getipt door een goede vriend over de vraagstelling in dit topic. Fijn dat het nu wel werkt HarryJohann!

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb genoten van dit topic en... het gelijk een mooie database geworden met de meest veelzijdige

mogelijke antwoorden. Sat4all is weer een mooi topic rijker en de kans dat je met Google een match

krijgt is weer sterk toegenomen.

 

Omdat ik genoten heb van dit topic wil ik ook iedereen bedanken voor de inzet, maar vooral wiz, ik zeg top.

 

En HarryJohann, heel veel beterschap en goede gezondheid, aan de Vu kan het in ieder geval niet

meer liggen. :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@allemaal

Ik heb ook genoten van dit onderwerp. En blij dat ik de ftp server weer aan de praat gekregen heb dankzij jullie. Waarvoor dank allemaal. Het was ook voor mij (totaal linux digibeet) een mooi leerproces. En dat op mijn leeftijd.

Bedankt ook voor de goede wensen. Cancer without a FTP server is a bitch :grin:  Nu is het weer draaglijk.

 

Weet niet of een moderator dit topic van een opgelost sticky kan voorzien. Van mij mag het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt het antwoord van wiz markeren als beste antwoord.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

het was graag gedaan! Enne, het loopt inderdaad niet lekker naast je schoenen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan hou je maar vast

en trek die schoen maar aan

daar de volgende vraag over niet kunnen connecten van dreamboxedit met de enigma2 receiver voorgeprogrammeerd is

 

en waarom is dat,

het is niet echt heel duidelijk na die uitleg, ondanks het succes van de oplossing

 

sorry

 

Ik denk dat dit is gekomen omdat de inetd daemon voor vsftp werd geinstalleerd, en dan is er al een /etc/inetd.conf bestand

ik weet enigzins wat er bedoeld wordt maar wat is er in de samenhang en afloop en/of updates nu niet juist

en dus wat moet je voorkomen om niet in die #150 berichten terecht te komen???

 

ciao

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan hou je maar vast

en trek die schoen maar aan

daar de volgende vraag over niet kunnen connecten van dreamboxedit met de enigma2 receiver voorgeprogrammeerd is

 

en waarom is dat,

het is niet echt heel duidelijk na die uitleg, ondanks het succes van de oplossing

 

sorry

 

ik weet enigzins wat er bedoeld wordt maar wat is er in de samenhang en afloop en/of updates nu niet juist

en dus wat moet je voorkomen om niet in die #150 berichten terecht te komen???

 

ciao

Jalours? :) :) :)

 

Gewoon VTI installeren... toch?

 

Maar wat ik begrepen heb uit het hele verhaal is,

dat het van het ene op het andere moment is ontstaan.

 

Los daarvan lees je toch wel redelijk veel over deze

problemen met openpli icm de VU. Ook hier van 2012 tot

2014 kwam het probleem regelmatig langs. Zelf heb

daar ook een aantal malen uit geciteerd.

 

Je las ook regelmatig dat mensen daarom DBE verlieten

omdat ze er gewoon niet uitkwamen.

 

Uiteraard is het nu symtoom bestrijding waarbij de

oorzaak niet is weggenomen. Maar ik vind het wel heel

knap om met het grote falen van pli er toch nog een

draai aan te geven opdat het weer werkt.

Dan heb je imo veel Linux-bagage bij je. Maar dat heeft

de oplosser al eerder bewezen...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...