Ga naar inhoud


Luidspreker: waardoor kan die defect raken?


Aanbevolen berichten


Dat is uitgesloten, in tv's zet men zelfs luidsprekers waarop nog een tweede magneet is geplakt met een metalen pot erover heen.

Dat van die audio / video tapes klopt enigszins want dat zijn magnetische dragers.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je magneet sterk genoeg is om het magnetische veld van de magneet van de luidspreker te beinvloeden kan je wel degelijk die luidspreker stuk maken. De luidspreker beweegt in een kleine schacht, en als je met die verstorende magneet de spoel tegen de schacht aan trekt zou je de spoel kunnen beschadigen en dan werkt het ding niet meer. Een en ander hangt natuurlijk af van hoe groot de verstorende magneet is en hoe groot de luidspreker is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook Hitte, dus niet warm maar heel heet, kan magneten van de speaker stuk maken.

Staat of ligt de kale speaker in de zon, kan die er 90 graden Celsius bereiken.

 

Dan speelt die echt niet meer als voorheen.

 

ciao

 

p.s.

natuurlijk ook de materialen van de conus zelf kunnen bij die hitte hun soepelheid verliezen die nodig is voor de snelle bewegingen

aangepast door Tonskidutch

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke maar het rare is dat als ik via de computer muziek luister doet hij het perfect maar als ik tv kijk begint die soms te kraken en te ploffen het probleem is niet blijvend.. maar wat bedoel je met voeding dan ?? ik heb de zekering wel na gekeken en die is nog intackt.. misschien dat het kan komen dat de digitale audio kabel niet meer goed is ??? want via de computer heb ik hdmi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een of ander overstuurd geraakt, kan er een klein deeltje gelijkspanning komen op je luidspreker, en dat is ook moordend.

Maar indien het een deftige versterker is, gaat die in beveiliging als op de golven een afvlakking (dus gelijkspanning) komt.

Hieronder een voorbeeld, gevonden via google:

post-40019-0-62862200-1433018502.jpg

Maar normaal, is de betere versterker daartegen beveiligd, en onderbreekt hij de stroom naar de luidspreker.

Er bestaan ook dergelijke kits, die begint met een v, die je apart kan bouwen en tussen versterker en luidspreker zetten. Zelfs een vertraging is ook mogelijk.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit wist ik nog niet, heb ik zeker vroeger op school net die ene les met deze uitleg gemist.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...