Ga naar inhoud


Probleem met USB poorten in Boot Camp met Windows 7


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ondanks het feit dat ik razend enthousiast ben over het OS X Yosemite 10.10.4 en ik Windows kan missen als kiespijn kom ik af en toe niet onderuit om voor een aantal speciale programma's toch nog Windows te gebruiken. 
Om die reden heb ik op mijn MacBook Pro d.m.v. Boot Camp Windows 7 succesvol geïnstalleerd. 
 
In feite functioneert alles naar wens behalve dat ik problemen heb met de USB poorten. 
Een zoektocht met Google bracht aan het licht dat er meer problemen hiermee zijn maar ik kom er dan toch niet uit omdat de daar geschetste problemen toch net weer anders zijn. 
 
De vraag is nu of mijn USB probleem nu hier op dit forum thuis hoort of wellicht toch in een Windows forum. 
Misschien herkent iemand dit probleem. 
 
In feite functioneert de USB poort want als ik een USB 2.0 Stick in de poort plaats wordt die herkend en kan ik de inhoud lezen. 
Ook als ik b.v. mijn Samsung Smartphone op de USB poort aansluit en het Samsung programma KIES3 opstart wordt de Smartphone herkend. 
 
Als ik nu echter dezelfde Smartphone aansluit en ik start een ander Windows programma zoals Odin op dan wordt de poort niet herkend. 
Als ik nog een nader apparaat aansluit en ik het daarbij behorende programma opstart wordt die ook niet herkend en krijg ik de melding 'No COM poorts available', dit is dezelfde melding als ik het apparaat niet zou aansluiten. 
Het lijkt erop alsof het iets met de Boot Camp aangeleverde USB 3.0 drivers te maken heeft. 
 
Misschien herkent iemand dit probleem. 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmmm, die had ik ook al gezien maar bij het installeren van de Setup voor deze driver kreeg ik de melding 'Deze computer voldoet niet aan de minimale eisen voor de installatie van de software'.

 

....en trouwens heeft mijn Macbook Pro een i5 en geen i7 processor.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit jij waarschijnlijk met een ander moederbord in je mac. Het bericht dateert van 2013 en sinds dien heeft Apple recentere moederborden gebruikt.

Je zou de driver die bij jou moederbord pas moeten vinden.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik daar zelf weinig aan kan doen.

De juiste drivers worden immers automatisch conform de hardware configuratie door de Boot Camp assistent gedownload.

Dus ik veronderstel dat dit door Apple al is uitgezocht welke drivers voor het moederbord van mijn MacBook Pro noodzakelijk zijn maar schijnbaar niet.

Ik vind het voorlopig goed.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet rekening houden dat je een vreemd OS wil draaien op een laptop die specifiek ontwikkeld is om OSX te draaien. Apple ontwikkeld de hardware specifiek voor haar OS en omgekeerd. Daarom ook dat alles zo stabiel kan draaien. Zij moeten het OS stabiel krijgen op een handvol configuraties terwijl windows op ontelbaar verschillende configuraties word gedraaid. 

 

Omgekeerd is net hetzelfde. Je kan OSX op een windows laptop draaien maar om alles werkend te krijgen heb je heel wat problemen.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar ben ik maar deels mee eens en ik zou het zeker met je eens zijn als de gebruiker het zelf had bedacht om Windows op een OS X te draaien.

Apple geeft echter expliciet de mogelijkheid om via Boot Camp Windows op OS X te draaien en levert daarvoor de geschikte Windows drivers, althans dat is de bedoeling.

Dam mag je toch ook zeker verwachten dat Apple weet welk moederbord en componenten in de MacBook Pro zitten en dientengevolge ook de juiste drivers ter beschikking stelt, of zie ik het verkeerd?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar......  Je kunt niet verwachten dat elke exotisch programma dan ook volledig werkt.

 

Kies 3 werkt klaarblijkelijk wel maar Odin niet. Het kan zijn dan Odin meer direct de hardware probeert aan te spreken wat dus niet lukt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pffff... waarom nu gelijk weer 'een exotisch programma'?

 

Odin lijkt me toch geen exotisch programma en het update programma van de Satfinder Schwaiger SF 9002 kan ook alleen op Windows uitgevoerd worden maar is daarom nog niet exotisch.

 

Kijk, voor de normale standaard programma's heb je geen Windows nodig want daar is wel een goed werkend alternatief te bij Apple te vinden maar er zijn toch wel programma's die menigeen niet kan missen en dan zou het toch mooi zijn geweest als dit via Boot Camp fatsoenlijk zou zijn opgelost.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal wel zo'n soort Profilic 2303 achtige omzetter van USB naar Serial in de kabel zitten. Die staan er om bekend dat ze heel kritisch zijn qua drivers, vooral omdat er veel versies van die chip zijn en er is ook veel namaak spul.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik de genoemde prolific driver misschien nog eens toepas eerst even een vraag om een beter beeld van te krijgen.

 

Jij hebt het over '.soort Profilic 2303 achtige omzetter van USB naar Serial in de kabel zitten..'.

Bedoel jij hiermee dat er iets in de USB kabel zit die de verbinding verstoort?

 

Ik heb het nu eigenlijk over 2 probleemgevallen.

 

Voor gebruik met Odin heb ik een standaard USB kabel gebruikt die voordien altijd op een Windows laptop heeft gewerkt en nu ook i.c.m. de MacBook en KIES3 functioneert.

 

Voor het gebruik van de Satfinder Schwaiger SF 9002 gebruik ik de meegeleverde USB kabel.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...