Ga naar inhoud


Opstarten MacBook Pro met SSD


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik sluit mijn MacBook Pro (met SSD) eigenlijk nooit helemaal af maar nu valt het mij op dat als ik de MacBook volledig uitgezet heb het vrij lang duurt voordat ik na een nieuwe start het Apple logo in beeld krijg.

Ik heb het idee dat het voordien meteen in beeld kwam nadat ik de Power knop had ingedrukt maar zeker weten doe ik het niet.

Kortgeleden heb ik een volledige Recovery moeten uitvoeren en ik heb het idee dat het daarna is gewijzigd.

 

Als ik nu heel kort op de Power knop druk dan blijft de display voor 35 à 40 seconden volledig zwart voordat het Apple logo in beeld komt maar 5 seconden later zie ik het inlogscherm, dus met de totale opstarttijd is niets mis mee.

 

Dus de vraag, is het normaal dat in de eerste 35 à 40 seconden het display zwart blijft?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal eens even testen

 

Vanuit UIT

 

na +/- 5 seconden appeltje

na +/- 15 seconden inlogscherm

 

Dit is geloof de eerste keer in maanden dat ik hem echt uit heb gehad :)

 

Draai OSX 10.10.4 (14E36b)

 

 

Maar jij hebt toch bootcamp? Dat kan de vertraging veroorzaken.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai ook dezelfde versie met de laatste update dus daar zal het niet aan liggen.

Boot Camp gebruik ik nu niet meer.

Toen ik de laatste keer Windows d.m.v. Boot Camp verwijderde ging er iets fout waardoor ik circa 30% van de schijfcapaciteit miste.

Heb toen een Recovery uitgevoerd en volgens mij duurt het opstarten sinds die tijd langer.

 

Misschien moet ik OS X van scratch af opnieuw opzetten en dan mijn data via de Time Machine Back-up herstellen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad OS X Yosemite via de opstart optie CMD +R volledig opnieuw geïnstalleerd en nu start de laptop weer binnen de normale tijden op.

 

Wat mij reuze mee viel dat daarna gewoon alle data - programma - instellingen beschikbaar waren dus ik geen back-up terug hoefde te zetten, echt weer iets voor Apple.

Dit was en is bij Windows ondenkbaar.

 

Er staat nu wel weer 10.10.3 geïnstalleerd dus morgen zal wel weer de update naar 10.10.4 verschijnen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet rekening houden dat 10.10.4 nog steeds een beta versie is en dat er soms wel eens iets kan mislopen met die versies.

Wil je die problemen niet dan blijf je voorlopig op 10.10.3 tot versie 4 officieel word gereleased.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is super stabiel. Echt 0 problemen met de beta's

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puch kon het weleens bij het rechte eind hebben.

Voor zo ver ik mij nog kan herinneren heb ik Windows via Boot Camp net na het binnenkomen van de eerste Beta geïnstalleerd en dat kon wel de oorzaak zijn geweest dat daarna de verwijdering van Windows fout liep.

Naderhand bekeken misschien ook niet helemaal zo slim maar op zo'n moment sta je daar ook niet bij stil.

 

Intussen zijn er alweer 3 updates op deze Beta verschenen en dat is niet voor niets.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is super stabiel. Echt 0 problemen met de beta's

Ja, dat kan wel goed zijn, maar het zit hem soms in kleine hoekjes en kantjes. Als dit zo'n hoekje of kantje is....

Daarom zijn het ook beta's.

Als je een beta hebt staan dan kan je een bug rapporteren bij Apple.

Misschien wel eens de moeite om dat te doen.

 

Je moet natuurlijk wel als developer of betatester gekend staat bij Apple

 

Puch

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...