Ga naar inhoud


Agenda item komt na verstrijken in map Mail - Uitgaand terecht


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik dacht dat ik alleen bij Windows altijd wat vreemde dingen tegenkwam maar ook bij Apple komt dit voor maar misschien heb ik dit ook wel veroorzaakt of moet ik een instelling wijzigen.

 

Sinds kort worden (Google) Agenda items die verstreken zijn in Mail in de map Uitgaand geplaatst.

Dit heb ik voordien nog niet gezien.

Iemand een idee?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk in Google mail even of er een vinkje staat bij "Dagelijkse agenda". Indien ja, deze afzetten

 

Dagelijkse agenda vind je als volgt:

Ga naar Google agena

Klik op instellingen.

links bovenaan tabblad agenda's

Daarna rechts klikken op "Meldingen bewerken".

Onderaan zie je "Dagelijkse agenda" staan.

Vinkje moet uit staan.

 

Puch

 

btw, waarom google agenda gebruiken terwijl je op mac een prima agenda hebt zitten

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

De gegeven oplossing leek prima alleen het vinkje stond uit dus dat zal de oorzaak niet kunnen zijn.

Verder vraag ik me dan ook af hoe dit de oplossing zou moeten zijn want ik ontvang geen mailbericht zie alleen een uitgaand bericht die maar niet weg wil gaan. Dat is best irritant omdat ik dan telkenmale kijk of er soms een door mij verstuurd bericht niet verzonden is.

 

Waarom die OS X Agenda niet?

Ik vind deze Agenda niet zo prima, althans als ik die tegen de Google Agenda afzet.

Maar dat zal waarschijnlijk ook een gewenning zijn.

Het invoeren van een afspraak vind ik persoonlijk in de OS X Agenda wat omslachtiger dan in de Google Agenda.

 

Verder heb ik het nooit voor elkaar gekregen dat de afspraken die ik in de OS X Agenda plaatste met de Google Agenda gesynchroniseerd werden, nu heb ik daar ook niet echt hard aan gewerkt.

Ik heb de Google Agenda waarschijnlijk nodig om Agenda's van onze 2 Samsung Smartphones te synchroniseren.

 

Op zich werkt de Google Agenda perfect en zo'n ramp is het ook weer niet dat de afspraken in de Uitgaande map blijven hangen maar dat hoort niet en was eerder ook niet het geval.

 

Ik kan nu op elk apparaat, Apple of Android, een Agenda item aanmaken en zie die daarna ook op elk apparaat terug.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google is niet al te sterk met het delen van zijn agenda. Goed werkende externe synchronisatie tools zijn ook al de nek omgedraaid.

 

Er is wel een app voor de Google calender in de appstore..... en anders staan hier nog wat tips: https://support.google.com/a/answer/1366863?hl=nl

 

Ik ben blij dat ik een eigen mailserver heb en alles lekker aan elkaar knoop via Exchange protocol.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

en anders staan hier nog wat tips

 

Geen negative commentaar hoor, maar dit is een beetje achterhaald.

Ze spreken daar nog van iCal 5.x

Ondertussen zitten we op versie 8.x en noemt de app gewoon agenda.

 

Hoe je google calendar met Apple calendar synchroniseert vind je hier

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Hoe je google calendar met Apple calendar synchroniseert vind je hier

 

Ja, dit was natuurlijk allang voor elkaar want anders zou ik mijn Google Agenda items niet in de OS X Agenda zien.

Allen synchroniseerde de OS X Agenda geen items naar de Google Agenda maar dat heb ik nu ook voor elkaar.

De reden was dat ik in de OS X Agenda nog geen vinkje had gezet bij mijn Google account.

Dus de basisinstellingen waren aanwezig maar het allereerste keer dat je een Agenda item in de OS X Agenda aanmaakt moet je met de rechter muis op het nieuwe item klikken en daar in de pop-up in Agenda het Google account selecteren.

Daarna wordt automatisch elk aangemaakte Agenda item met Google Agenda gesynchroniseerd.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...