Ga naar inhoud


Binnenkort niet meer zoeken naar een ab, of 6à8 ab's op de (salon)tafel?


Aanbevolen berichten

Via domotica is een en ander al mogelijk, veel apparatuur heeft lan of wifi

dan heb je ir helemaal niet meer nodig... toch?

Klopt deels.

Maar ik heb nog een versterker zonder die luxe, en denk dat vele anderen ook nog wel TV's, CD/DVD/BR spelers enzo hebben zonder die aansluitingen.

 

Aangezien een beetje smartphone tegenwoordig wel een IR zender heeft lijkt me dat voorlopig veel logischer. Ook kun je met die AB apps op je telefoon meestal lang niet alle functies bedienen die met de IR afstandsbediening van dat apparaat wel kunnen.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik bepaalde berichten lees, of als ik fabrikanten wil geloven, is het binnenkort gedaan met zoeken naar een ab, of zal het niet meer zijn dat er 6 ab's op de (salon)tafel ligt.

Alles zou je kunnen bedienen, met je smartphone of tablet.

Je tv luider stiller zetten, je sat of kabel ontvanger bedienen, je surround bedienen of andere apparaten, alles zou je doen met je smartphone of tablet.

Zien mensen daar een toekomst in?

Ben je daar voorstander van?

Maar of je verschillende smartphone/tablets zou kunnen gebruiken op hetzelfde toestel, kan het wel hectisch worden, want dan kunnen de verschillende kids de apparaten continu bedienen.

wat een kolder... die vraagtekens

wat een flauwekul dat in Domotica als vraag te plaatsen

wat een grandioze bullshit beste sattv4iedereen

 

wie geloof je nu niet, jezelf of de techniek?

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

In de app en playstore staan nu inderdaad al hopeloos veel AB apps voor (smart)TV's, sat- en kabelboxen, ect. Bijna elke fabrikant heeft tegenwoordig wel zo een app. Op zich helemaal niks nieuws dus.

Maar één app die alle apparaten bedient heb ik nog niet kunnen vinden. Zo verplaats je het probleem van meedere AB´s op tafel naar meerdere apps op je telefoon. Dat is ook niks.

 

De enige die dit wel goed voorelkaar heeft is inderdaad Logitech met de Ultimate. Maar om die app te kunnen gebruiken moet je eerst de afstandbediening hebben. En die is duuuuur.

 

Wel boeiend waarom nog niemand een app gemaakt heeft die wel alles (via IR) aan kan sturen. Zet zo'n app voor een tientje in de store en het wordt miljoenen keren gedownload...

Ik kocht enkele jaren geleden een Redeye. Dit kastje vervangt inderdaad alle zappers. Er zit een webserver in, en er is een app voor. Je kunt met iedere smartphone alle apparaten bedienen, met één app. Via een webbrowser kun je het ding configureren. Helaas is Thinkflood failliet en wordt het spul niet meer ondersteund / geupdated. ik hoop binnenkort toch een alternatief te vinden voor dit sublieme kastje.

 

Richard.

aangepast door Richardrsb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...