Ga naar inhoud


Ik ben overgestapt naar Windows 10. Hoe bevalt het?


winwiz

Aanbevolen berichten

Bij problemen gaarne een eigen topic openen!

 

Gewoon gezellig kletsen hoe of het bevalt. Jet mag best kritisch zijn maar houdt het netjes en beleefd.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 77
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sommige instelingen en knoppen zitten inderdaad op een andere plek maar als je op de start knop (of Windows toets) drukt kun je meteen intypen waarnaar je zoekt (ook veel instellingen). Dat kan veel zoekwerk besparen :)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik ben nu de laatste hand aan het leggen aan de desktop hier, ik was even iets te snel met een complete herinstallatie van mijn desktop, ik had achteraf gezien toch even mijn profiel moeten veilig stellen. Ik heb op een van de test esx servers hier het image terug gezet en die disk even aan een bestaande machine gekoppeld en de data die ik nodig had er alsnog even af gekopieerd. Wat ik er zo van heb gezien is dat de meeste configuratie items allemaal bij elkaar zitten.

 

Dus als je je default apps zoekt, dan vind je die onder settings, en dan system. En ik heb GEEN microsoft account in gebruik :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ja en met dat geneuzel met die partities van mijn laptop werkt de fastboot functie ook naar behoren, dus nu echt als de brandweer :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik even onderaan links op het vergrootglas en tik in privacy, je krijgt dan een hele lijst die naar wens kan uitvinken of aan laten staan.

 

http://www.thewindowsclub.com/privacy-settings-windows-10

 

En nee, ik ben geen held :D

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opstartijd van mijn Asrock krachtpatser met W10, dus volledig uit naar bureaublad = 8 sec , Ultra Fast Boot & W10 is dus wel degelijk very fast.

 

Uit standy komen = ogenblikkelijk , je laat de toets los en het staat al tezrug voor je neus.

 

:)

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klik even onderaan links op het vergrootglas en tik in privacy, je krijgt dan een hele lijst die naar wens kan uitvinken of aan laten staan.

 

http://www.thewindowsclub.com/privacy-settings-windows-10

 

En nee, ik ben geen held :D

Toch wel een beetje een held hoor :) Je kunt ook rechts onderaan op notifications klikken en dan op all settings en dan op de 2e lijn rechts de laatste privacy kiezen, ik zelf gebruik al mijn Windows computers in EN-US. Dus dat zijn al 2 manieren om er te komen en er zullen er vast wel meer zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Fijn die geforceerde updates. Blijkbaar moet de windows hd driver geupdate worden ( en als ik bij intel kijk dan heeft deze driver nog de status BETA), en zodra deze geinstalleerd is werkt mijn tweede beeldscherm niet meer. Ik heb net office geinstalleerd op mijn laptop omdat ik hem helemaal leeg had gemaakt, en nu komt die driver natuurlijk weer mee. Ik ga zo proberen of met roll-back ik die "oude" driver kan forceren. Irritant is het wel.

 

Dit lijkt de oplossing te zijn:

 

https://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_update/how-to-block-automatic-reinstall-of-a-driver-or/bff07224-4ce2-4b42-ab29-68c3a305d730?auth=1

aangepast door wiz
oplossing gevonden

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

... Ik heb op een van de test esx servers....

esx (lees sex) :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...