Ga naar inhoud


DMBOX start niet meer op


Doka

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ben nieuw hier en van deze mooie hobby heb ik nog geen kaas van gegeten a.u.b. help.

twee weken geleden kocht ik een DM 800SE mooie ding , alles werkte prima ik bedoel de gewoon legaal zenders van CD. Gisteren ben ik even gaan kijken, zappen in het menu en zag ik software updaten!! toen heb ik uit nieuwsgierigheid geprobeerd deze apparaat online te updaten sindsdien doet deze ding niet meer, hij wil niet meer normaal starten en blijft maar rebooten en herstart zich weer en weer.

kan iemand mij hier willen helpen aub.? Zijn er nog mogelijkheden om deze apparaat aan de praat te krijgen?

 

Bvb dank,

 

Greg,

Link naar reactie
Delen op andere sites


is het een originele ontvanger of een post-41606-0-23184700-1438288519.png

als je hem gans van de spanning haalt en terug opstart wat komt er dan op het lcd scherm ???

maak anders foto

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

is het een originele ontvanger of een attachicon.gifclouwn.png

als je hem gans van de spanning haalt en terug opstart wat komt er dan op het lcd scherm ???

maak anders foto

Foto van het lcd scherm gaat niet helpen.

 

Misschien dat topicstarter kan vertellen of hij hem via internet of in een winkel heeft gehaald en wat hij betaald heeft.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel hij laat zeker wel wat zien als je hem eerst van de spanning haalt en dan terug opzet 

er moet wat op het lcd scherm komen gelijk bij elke db met scherm de bootloader of sim enz .want hij zegt toch zelf dat hij blijft rebooten ..dus ik veronderstel dat het gele balkje vb 3/4 gaat en dan de ontvanger terug begint te rebooten ..we wachten gewoon af  ;)

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

jawel hij laat zeker wel wat zien als je hem eerst van de spanning haalt en dan terug opzet 

er moet wat op het lcd scherm komen gelijk bij elke db met scherm de bootloader of sim enz .want hij zegt toch zelf dat hij blijft rebooten ..dus ik veronderstel dat het gele balkje vb 3/4 gaat en dan de ontvanger terug begint te rebooten ..we wachten gewoon af  ;)

Estar sim laat gewoon de bootloader zien van een originele box.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klopt Mojo

dan kan je hem nog open maken enz

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Hmmm. Niet geheel correct. Ik krijg hier regelmatig clonen die op het OLED schermpje keurig starten met DREAM MULTIMEDIA, dan keurig BOOT #84 en dan door starten. Nieuwere E-Star boxen o.a.

Je moet de box gewoon openschroeven om het te zien.. MODEM printje bevat buiten de RJ11 connector (het moet er tenslotte echt uitzien) geen componenten. Er zit vaak geen klodder hars op het SIM kaartje. Aanduiding A8P heeft een ander font dan het origineel en tunerchip is niet altijd BCM-4505... Sunray SR-4 boxen hebben vaak een WiFi ingebouwd (heeft een originele nooit). En weet anderen hebben geen fan ingebouwd...

Kortom: soms echt niet te zien aan de buitenzijde...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Waarom moeten jullie nu zo verdomde negatief reageren op iemand die om hulp vraagt. Is niet moeilijk als je zelf er goed aan thuis bent, maar ga dan niet op een site zitten om zogenaamd problemen mee op te lossen. Ik ben nieuw, heb nog geen verstand van vele topics, maar weet zeker dat ik nooit zulks een mentaliteit aan de dag zal leggen als jullie met je grootspraak.

 

Passen precies in de hedendaagse mentaliteit. Ik, Ik, Ik, Ik, Ik, ik en de verdere rest trappen we onder de zoden.

 

Moderater zal dit wel niet tolereren maar ik weet nu wel wat ik op deze sites kan verwachten

 

Groet

bert

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Notaris

Dat komt een beetje omdat velen van ons nu worden geconfronteerd met clone DM800's. De TS geeft geen antwoorden over de staat van de box, blijkt heel vaak (maar niet altijd!) niet over een eigen kasrt te beschikken. Vaak eindigd het verhaal dan dat je soms dagen heen en weer aan het antwoorden bent en blijkt het uiteindelijk om een clone te gaan die ze voor €150 via MP gekocht hebben.. Met name van dat 'berekenende' voorliegen worden we flink afgestopt...

De DM800 wordt al sinds 2010 niet meer gemaakt dus de kans dat er nu nog mee gewerkt wordt is uitermate klein terwijl ze in China nog met tig-duizenden op de plank liggen.. Voor de DM-800-SE geldt dat in veel mindere mate, deze worden als V2 nog steeds verkocht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS heeft dus een 800 se.

Online updaten van Pli is het afgelopen jaar vaker een probleem gebleken. Er zijn regelmatig zoveel updates waarvan kennelijk sommige zo ingrijpend zijn, dat de ontvanger -al dan niet via groene scherm - vastloopt. 

 

Een nieuwe flash is dan de oplossing.

Rechtstreeks updaten via het Pli menu ben ik extra voorzichtig mee geworden. 

 

Nog even voor de helderheid: ik heb alleen maar genuine Dreamboxen. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mannen,

Bedankt voor alle reacties. Door verschillende meningen op een gegeven moment wist ik niet meer hoe verder moest.. desondanks sommige daarvan zijn erg waardevol geweest, omdat ze leiden naar de oplossingen, ideeën en concrete tips enz.... jammer genoeg sommige reacties waren laconiek maar dat is niet erg die zullen wij altijd hier houden.

Inderdaad mijn DM is een clone maar dat wist ik zelf niet... en als conclusie kan ik melden dat mijn DM800Se werkt weer. Eindelijk heeft een jongen hem aan de praat gekregen door hem opnieuw te flashen, image enz... dus alles doet het weer als toen.

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden.

 

Doka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...