Ga naar inhoud


BBC1,2,3 HD niet in de avond te ontvangen


Aanbevolen berichten

Dank  voor de reakties.

Ja, de LNB staat goed ( naar beneden) maar vooral de link genoemd door Frans B zou wel eens de verklaring kunnen zijn.

Maar als het dat is ( op de rand van het ontvangstgebied) , kan iemand mij dan uitleggen  waarom dan overdag er wel ontvangst is en s-avonds niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De rand van het ontvangstgebied ligt bij Berlijn.

Of er is een stoorbron die precies deze transponderfrequentie hindert, of je lnb is defect.

 

Wanneer je schotel niet goed uitgericht zou zijn heb je ook problemen op andere transponders.

 

De BBC HD zenders zitten op 10847 V

Op jouw LNB is dat dus de lage band verticale sectie van de LNB.

 

Dat geeft een MF van 1097 MHz, eigenlijk geen frequentie waar je stoorbronnen verwacht.

Wanneer je BBC 4 HD wel ontvangt, die zit in de lage band horizontaal.

 

Transponders uit de hoge band ontvang je wel? Bijvoorbeeld BBC 4 HD?

 

Ik heb meer defecte lnb's gezien die gedurende een bepaald dagdeel niet werken, het ding is gevoelig voor temperatuur en vocht (ook in de kabels).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar tvview, staat je triple-lnb precies 11,6 graden schuin? Dat is namelijk een eerste vereiste.
Verder denk ik dat je je schotel niet helemaal goed hebt uitgericht. Een triple-lnb op een Triax 78 luistert namelijk heel erg nauw.
Volgens mij heb jij je schotel iets te veel naar het zuiden gericht en moet die een fractie naar het oosten.
Hoe is de signaalkwaliteit van de Astra 19,2 en 23,5?

Dat je problemen hebt met BBC 1-2-3 HD komt omdat die uitzenden in DVB-S2, 8PSK. De meeste andere zenders zenden uit in DVB-S, QPSK en die zijn minder gevoelig voor een onjuiste afstelling.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is een Triax 78

 

De zender was om 00.05 uur weer te ontvangen en nu vanmorgen ook weer geen problemen.

 

Signaalsterkte 100%

 

Zo te zien lijkt uitrichten niet het probleem te zijn.

 

Natuurlijk kan het nooit kwaad en is het zeker een van de eerste vereisten dat de schotel en LNB optimaal zijn uitgericht.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat je schotel niet optimaal staat afgesteld en dat de skew, de hek van de lnb niet goed staat ingesteld.

 

Wat heeft BBC 4 en BBC 4 HD voor waarden

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, daar kan je conclusies uit trekken, dat je schotel niet goed staat uitgericht.

De middelste lnb is voor astra 23.5, daar zal het altijd wel snor zitten, qua ontvangst.

 

Het zijn de 2 andere posities, die perfect moeten afgesteld staan, dat zal niet het geval zijn.

BVN op de astra 19.2 zit op een transponder die uitzend onder DVB-S  QPSK daar heb je niet veel signaal voor nodig, dat de schotel of lnb daar wat afwijkt maakt daar niet veel uit.

Aan de ander kant, die BBC HD  zenders, waar jij nu problemen mee hebt, die zitten op een DVB-S2   8PSK transponder, voor ontvangst van zulke transponders heb je het dubbele aan signaal nodig t.o.v  een DVB-S  QPSK transponder om een goede ontvangst te garanderen.

Het zou men niet verwonderen dat je op de astra 19.2 bij ZDF HD tegen identieke problemen aanloopt als het wat regent.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, wordt mij allemaal duidelijk zo.

BBC4 HD signaal 100% kwaliteit 70%

BBC4 op Astra 19.2 heb ik gezocht maar kan ik niet vinden en wordt ook niet opgehaald.

Even ook ZDF HD op 19.2 bekeken: signaalsterkte 100% kwaliteit: 96%

 

Omdat het probleem er nu een week is, vraag ik mij af of de storm van  vorige week niet de oorzaak is.

Daarvoor was alles gewoon OK.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste tvview

In de eerste bijlage zie je hoe je schotel afgesteld moet staan. De Astra 23,5 vals centraal op de feedhorn, bij de Astra 19,2 en 28,2 valt die wat naar buiten.
Jij hebt de schotel te ver naar het zuiden gericht staan en daarom vallen de signalen op de buitenrand van de 28,2-feedhorn, zie de tweede afbeelding. Hierdoor krijg je een slechtere ontvangst. De schotel moet dus een fractie naar het oosten gedraaid worden zodat de signaalkwaliteit van de Astra 19,2 en 28,2 ongeveer hetzelfde is.

En let er vooral op dat de schuinte van de lnb precies staat afgesteld zoals ik had aangegeven.
 

post-60869-0-48107800-1438435122.png

post-60869-0-39676400-1438435189.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...