Ga naar inhoud


WIN10: kan WIN10 niet installeren op mijn laptop


kees18

Aanbevolen berichten

hoi,

 

op mijn laptop ASUS X550L wil ik WIN10 installeren.

 

Er zit in een SSD-schijf van 256 gbyte (C, opstart schijf).

 

Ik heb WIN10 op een DVD-schijfje gezet.

 

Bij het installeren krijg ik een fout:  "kan windows 10 niet installeren op een USB flashstation met setup".

 

Rare foutmededeling, het is een SATA SSD schijf en zeker geen USB!

 

Iemand een idee?

 

 

P.S. Op mijn desktop-PC (heeft ook een SSD opstartschijf van 256 gbyte is het perfect gelukt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kiest zeer waarschijnlijk de verkeerde drive om op te installeren. Kijk niet daar de drive letters maar naar de naam of andere eigenschappen. Als je vanaf dvd opstart willen de schijven wel eens een andere letter toegewezen krijgen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat hij de SSD niet ziet, Controleer in de bios of de SSD op goede modes [AHCI] staat in gesteld

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Als je de gratis update wil zul je eerst win 8.1 of win 7 moeten installeren en die updaten naar 10.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Maar mijn product-id is niet meer geldig. (de key van win8.1 wordt niet aanvaard).

Ik zal eens naar MS bellen.

 

Ik weet niet of het werkt maar bij mij is de windows 8.1 pro -> 10 pro aardig gelukt.

Ik heb net dit tooltje gedraaid waardoor ik de productkey van windows 10 pro te pakken heb voor mijn pc.

Als ik nu moet herinstalleren voorkom ik dat ik eerst weer een voorgaande windows moet gebruiken om te upgraden.

 

http://nirsoft.net/utils/product_cd_key_viewer.html

 

Ik weet niet of het werkt omdat ik het zelf nog niet getest heb maar de geproduceerde keys zien er ok uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...