Ga naar inhoud


Geen betaalzenders meer


aalterse-Willy
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Sedert enkele dagen kunnen we geen betaalzenders meer zien, de vrije zenders wel allemaal.

Wat me opvalt is dat via het menu het nummer van de smartcard verschilt van dat wat er op staat, hoe kan dat?

De klachtendienst heeft nagegaan of de rekening wel betaald was, dat is in orde.

Volgens hen moet ik de duoLNB anders bevestigen en de antenne bijregelen.

Als ik het goed begrepen heb zou er iets veranderd zijn aan de transponders.

Wie weet raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je de vrije zenders wel kunt zien zal er met de uitrichting van de schotel niet veel mis zijn.

Een ander smartcard nummer duidt op een TVV Canaldigitaal ontvanger, het is een softwarefout zonder verdere betekenis.

 

Maak de ontvanger eens geheel spanningsloos, stekker uit het stopcontact, wacht een minuut en schakel dan de ontvanger weer in.

Eventueel een kaart heractivatie aanvragen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv, dat heb ik allemaal al gedaan, zelfs drie verschillende ontvangers uitgeprobeerd, heractivatie aangevraagd ook.

De klachtendienst zei dat de kaart geactiveerd is, dus dat is in orde.

Heb nu gezien dat de ontvangst op Astra 3 zeer flauw is dus kan het toch aan de antenne liggen.

Alleen, die zenders zijn uitgevallen bij stil weer dus denk ik niet dat de schotel uitlijning veranderd is, ben nog niet op het dak geweest, pijn in een knie en oud, hahaa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de signaalmeter op je ontvanger minder signaal aanwijst als je eerst had, ja dan kan het problemen veroorzaken met de ontvangst van TVV, waar je door de gebruikte modulatie net iets meer signaal nodig hebt.

Er zou vocht in de kabel kunnen zitten, of de lnb heeft misschien problemen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik ook al in het VU+ forum schreef ondervind een Belgische kennis van mij sinds enkele dagen hetzelfde probleem, ook geheel spontaan.

Ook hij kan met zijn VU+ SOLO SE met VTI 8.2 de FTA zenders ontvangen maar de gecodeerde TVV zenders niet.

 

Met de Smartkaart zal er weinig mis zijn want als hij die kaart in zijn M7 ontvanger steekt functioneert alle snaar wens.

Kaart weer terug in de VU+ geen beeld op de TVV kanalen.

 

Ik ben via mail een aantal zaken aan het uitzoeken en wacht nu op een reply met de antwoorden.

In elk geval heb ik gevraagd om een recente Image backup terug te zetten, ben benieuwd wat het resultaat is.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gebruik je cccam?

Was er niet iets met een prio list?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke ontvanger heb je in gebruik?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inderdaad geen cccam, maar een defecte LNB

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...