Ga naar inhoud


Welke File (NAS) browser voor Ipad Air 2 (IOS 8.4) ?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Op mijn NAS WD MyBookLive staan een aantal bestanden en films die ik ook via mijn Ipad wil raadplegen.

Volgens mij zit er standaard niet iets dergelijks in de Ipad.

Welke is nu de beste (bij voorkeur gratis) browser?

 

Nog even een aanvulling.

Het is wel de bedoeling dat ik files op de NAS via de Ipad kan managen zoals o.a. verwijderen.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat geloof ik best maar speelt de (gratis) versie ook de meeste video / audio formaten probleemloos af?

Kijk, er zijn voldoende apps te koop maar je komt er pas later achter of die ook alle gangbare video / audio formaten probleemloos afspeelt.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jurgen

 

WD heeft een eigen app "WD My Cloud" genaamd.

Daarmee kan je

  • foto's, pdf, word, excel enz bekijken.
  • mp3 bestanden beluisteren
  • mp4 bestanden bekijken.
  • mappen en bestanden aanmaken, beheren en verwijderen

 

Met VidOn Player (gratis) kan je de meeste video bestanden afspelen.

Enige nadeel is dat het geen videobestanden afspeelt met AC3 of DTS geluid, maar er is deze tool om video's om te zetten naar AAC geluid.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

V.w.b. WD_My_Cloud wist ik niet en ga ik proberen.

 

Ik had ook al 2 Video Players geprobeerd maar inderdaad, AC3 of DTS geluid wordt niet weergegeven

Nu heb ik wel een aantal met dit geluid maar om die nu allemaal weer om te zetten...

 

Hoe kom ik nu achter als ik een betaalversie koop dat die dan ook deze formaten afspeelt?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het is ofwel omzetten ofwel betalen.

 

Het progje in de url van mijn vorige post is echt heel simpel.

Zet alle films die je wil opzetten in een map.

Maak een map aan waarin je de AAC versies wil bewaren.

Open het progje en navigeer via de browse knop bovenaan rechts naar de map waar de films in staan.

Navigeer via de browse knop onderaan rechts naar de map waar je de omgezette films in wil bewaren.

 

Druk op de knop "KILL AC/DTS"

 

Het progje detecteert automatisch de films waar AC3 of DTS in zit. De rest zet hij niet om.

Je behoud ook het origineel bestand indien je laat omzetten en bewaren in dezelfde map als het origineel.

 

Mocht je toch 9,99 euro willen uitgeven dan is Infuse 3 een app die AC3 en DTS geluid afspeelt vanaf je NAS.

Dit is een link naar de gratis versie om even uit te testen hoe de app bevalt.

De gratis versie speel echter geen AC3 en DTS af. Daarvoor heb je Infuse Pro nodig waar je naar kan upgraden vanuit de gratis versie.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt maar weer voor de reactie maar omzetten wordt het niet, veel te omslachtig.

Ik heb geen hekel aan betalen zolang ik maar zeker weet dat het ook functioneert.

 

De app Infuse 3 heb ik ook al gezien en gedownload en die zal het ook wel de geluiden afspelen maar zoals ik in mijn OB schreef wil ik ook bestanden op mijn NAS o.a. kunnen verwijderen en dat kan Infuse 3 naar mijn mening niet.

 

Ik heb ook FileExplorer gedownload en met de betaalde versie (iets van € 5,=) kun je files op de NAS verwijderen en schijnbaar ook afspelen.

Als formaten worden AVI, MKV, XVID, etc opgegeven maar of die dan AC3 en DTS afspeelt is weer onduidelijk.

Dit bedoel ik nu met kopen, je kunt nauwelijks meer testen of het betaalde product ook datgene levert wat jij veronderstelt.

 

Ik denk dat ik het afspelen en verwijderen van files bij mijn MacBook Pro blijf, die speelt via VLC zo goed als alles af dus ook AC3 en DTS.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...