Ga naar inhoud


Vraag over Chromecast i.c.m. MacBookPro - streamen naar Samsung TV


Jürgen

Aanbevolen berichten

Misschien praat ik nu onzin maar hierbij toch de volgende vraag.

 

Nadat ik had geconstateerd dat mijn Samsung Smart TV niet alle formaten Video vanaf mijn NAS MyBookLive afspeelde maar mijn MacBook Pro wel vroeg ik me af of ik de op de MacBook afgespeelde Videos niet naar de TV kon streamen.

Nu had ik het een en ander over de Chromcast gelezen maar snapte er eerlijk gezegd weinig van.

Ik begreep wel dat ik daarmee vanaf de MacBook Pro naar de TV kon streamen maar hoe dat zou moeten werken en of het wel werkt kan ik niet beoordelen.

 

Mijn vraag is de volgende.

Ik speel vanaf mijn NAS op mijn MacBook diverse videos af maar wil die eigenlijk ook (tegelijkertijd) op mijn Samsung Smart TV bekijken, biedt de Chromecast hier de oplossing voor?

 

Zo ja, wat moet ik daarvoor doen?

Zo nee, is er nog een andere optie om dit te bewerkstelligen?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee, totaal ander concept.  In grote lijnen is het verschil dat je naar de Apple TV streamt vanaf een iDevice. De Chromecast geef je in principe opdracht om iets te gaan streamen en dan zet hij zelf de verbinding op.

 

Vanaf een NAS naar een TV streamen met de minste problemen kan het beste toch met een mediaspeler. Zo'n goedkoop ding van bijvoorbeeld WD speelt echt bijna alles zonder problemen af. Kost 2 tientjes meer dan een Apple TV maar qua films/series streamen veel flexibeler.

 

Ik heb ook een AppleTV die ik voor geen goud zou willen missen, maar als je zonder omcoderen en ander geklier (gedownloade) films wil bekijken gaat er toch niets boven een mediaspeler.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had mijn vorige post nog even aangevuld

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruikte jaren geleden al met veel plezier een Popcorn Hour A100 en daarmee kon ik toen ook al bijna alles afspelen.

Ik ga denk ik maar op zoek welke Media Player op dit moment de beste prijs- / kwaliteitsverhouding heeft.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gehad en gebruik nu nog steeds de C200 tot volle tevredenheid.  Ik ben alles aan het overschakelen naar 4K dus wie weet komt er toch iets anders ooit...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke formaten speelt je Samsung tv dan niet af?

 

BTW: ik zie dat je 2 Vu ontvangers hebt. Via die ontvangers kan je uiteraard ook naar de films op je NAS kijken

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het nu niet genoteerd maar bij sommige formaten bleef het beeld zwart terwijl de MacBook het wel afspeelde.

Wat nog belangrijker is dat bij sommige films geen ondertitels werden weergegeven terwijl die wel op de MacBook zichtbaar waren.

Via de instellingen van de TV kon ik daar niets aan veranderen.

Eveneens is vervelend dat ik op de TV o.a. niet kan vooruitspoelen, maar ja het is primair ook geen video Player.

 

Het zal toch wel een extra Video Player worden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een panasonic tv en die speelt zonder problemen mp4, MKV, avi en TS formaten af vanop wd mybook. Zoals je zegt worden bij mp4 en avi de externe ondertitels niet geladen.

Daarvoor gebruik ik handbrake om de ondertitels erin te bakken voor ik ze op de NAS zet. Bij MKV en TS kan ik via het menu wel de ondertitels selecteren.

 

Had je mijn opmerking gezien in verband me je Vu ontvangers. Deze spelen trouwens ook zonder problemen externe ondertitels af. Aanschaf van een extra video player lijkt me overkill.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste klopt maar na mijn verhuizing gebruik ik de SOLO2 alleen nog maar in de caravan.

Thuis heb ik dan Kabel TV en daarom ben ik mij wat meer in het gebruik en streamen vanuit de NAS aan het oriënteren.

 

Heb voor dit doeleind vandaag dan ook een WD TV Multimedia Player besteld.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...