Ga naar inhoud


IOS 9 Browser wijzigen op iPad Air 2


Jürgen

Aanbevolen berichten

Zoals ik al in een ander topic schreef heb ik vanmorgen IOS 9.0 Beta 3 zonder problemen geïnstalleerd.

 

Nu viel mij op dat als ik op de iPad vanuit mail een link open zoals b.v. Sat4all Google Chrome wordt opgestart en niet zoals ik zou verwachten Safari.

Nu ben ik pas van de week begonnen om Safari i.p.v. Chrome te gebruiken dus ik weet eigenlijk niet hoe ik dat zou moeten wijzigen,

Ik wil immers vanaf nu Safari gebruiken en geen Chrome maar wil Chrome ook nog niet definitief verwijderen.

 

Kan ik de standaardbrowser ergens vastleggen?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Safari is de standaard browser en dat kan je, bij mijn weten, niet zonder jailbreak wijzigen.

 

Wat wel kan is apps installeren die een mogelijkheid ingebouwd hebben om links te open in een andere browser.

Ik denk aan de apps Chrome, Gmail en Google maps.

 

Als je in de Gmail app op een link klikt zal die open gaan in Chrome of als je in Google maps een e-mailadres aanklikt  zal die open gaan in Gmail app

 

Maar als je vanuit de standaard mail app van iOS op een link klikt zal die altijd in Safari openen.

 

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad, ik open de link vanuit de Gmail app en dat is inderdaad de reden waarom Chrome opstart.

Zal dan ook maar naar de originele mail app overstappen, even kijken wat daar allemaal anders is.

 

Het stomme is dat ik op de MacBook wel de originele mail app gebruik en als ik daar op een link klik opent natuurlijk Safari dus dat had ik ook wel zelf mogen bedenken :(

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het stomme is dat ik op de MacBook wel de originele mail app gebruik en als ik daar op een link klik opent natuurlijk Safari dus dat had ik ook wel zelf mogen bedenken :(

Wel, om eerlijk te zijn klopt dat niet helemaal. Op je macbook kan je wel chrome of een andere browser als standaard instellen. Dan openen alle links vanuit eender welke app in chrome.

aangepast door Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...