Ga naar inhoud


Afstand LNB tot schotel


ksmgn

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

 

Ik heb onlangs een 85 cm Wavefield schotel met een Inverto Black Ultra Quad LNB gekocht.

Wat ik ook doe, ik krijg geen signaal. De LNB heb ik getest op een 64 cm schotel en daar heb ik dan prima signaal.

De afstand van de LNB tot het middelpunt van de schotel is ca 77 cm.

Ik heb het vermoeden dat de arm te lang is maar weet dat niet zeker.

Wie kan mij hier enige duidelijkheid in verschaffen.

 

B.v.d.

 

Tonnie van Kraaij

Link naar reactie
Delen op andere sites


Satecom,

 

Het is wel een nieuwe schotel en als ik een beetje google lijkt het erop dat het wel degelijk van belang is.

Maar dan krijg ik een antwoord zoals van Sprietje dat ik daar niet bang voor hoef te zijn en aangezien ik hiermee niet zoveel ervaring heb weet ik het ook niet meer.

Op internet vond ik onderstaande site en dan lijkt het erop dat het wel degelijk van belang is. Maar dan komt de vraag hoe groot is de invloed hiervan???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat over een primefocus schotel, niet over een offsetschotel.

Zorg eerst dat de kop van de lnb 5-6mm van de schotelklem af staat. Dan ga je de satelliet zoeken. Eenmaal gevonden, dan kun je de lnb dichter of verder van de schotel af zetten en kijken wanneer je de beste signaalkwaliteit hebt. En vergeet ook de skew van de lnb niet optimaal af te stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je er normaal gesproken van uitgaan dat die schotel rijp is voor de oud ijzerboer.

Neem alleen het schotelblad en leg dit op een tafel. De buitenrand moet overal precies aanliggen.

Bedenk dat de parabool van een schotel tot op 0,2mm nauwkeurig moet zijn om hem goed te laten functioneren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik genoeg, dat wordt een nieuwe. ze zijn gelukkig niet zo heelduur. Weet je misschien ook welk merk ik het best kan kopen.

Nu heb ik een Wavefield maar ik denk nu zelf aan een Triax. Ik heb voor de camping een 64 cm Triax en nooit problemen, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

60 euro voor die schotel inclusief de extra verzendkosten i.v.m. de grote van de schotel bij ***geen-reclame***.nl.

Maar ik ben een beetje klaar met dat  bedrijf. eerst werd een verkeerde LNB geleverd die ik kon omruilen maar moest wel alle verzendkosten zelf betalen.

Vervolgens nog geen beeld en ben ik met de LNB en de schotel  gereden (170 km op en neer) en kreeg daar te horen dat de schotel goed was.

Als ik wilde ruilen voor een iets kleiner moest ik bijbetalen omdat deze lichte gebruik schade had.(als je er schroefjes in draait voor montage van de beugel gaat daaronder de lak eraf ja). Maar goed ik heb dus ergens hierin de buurt een aanbieding gezien van een 80 of 85 cm Triax en denk er dus aan die te gaan halen. vandaar de vraag of er verschil is in kwaliteit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...