Ga naar inhoud


Radio 5 stopt met uitzenden op 1 september 2015


Phoenixx

Aanbevolen berichten

Als je diezelfde vraag NU stelt, krijg je een heel ander antwoord. 

Bovendien, de meerderheid van de antwoorden toen, waren de antwoorden die het hardst geroepen werden.

Ik kende best veel mensen, in de DDR en ook in de ČSSR en die waren allemaal net zo tevreden als ik hoor dat de mensen in Nederland en Zweden zijn over hun land... maar goed... jammer dat dit voorbij is... en wie weet komt dit net zoals alles in de geschiedenis wel weer terug onder een of andere vorm.

Ik denk dat alles ook te maken heeft met de intensere kleur van het gras aan de andere kant van de schutting.

Ik idealiseer zweden ook vaak... maar alles is daar ook niet meer zó als het ooit was...

 

Dank zij de middengolf had je in een tijd van weinig techniek, ontzettend veel mogelijkheden om andere landen te kunnen beluisteren, en kennis met muziek en het leven te maken. Nu lijken de regeringen er bang voor te zijn, want veel wordt afgeschermd.

Ik zeg altijd dat internetradio nu eigenlijk de uitgebreide middengolf is van toen... en ik ben erg blij dat ik de mogelijkheid heb om daarnaar te kunnen luisteren. Er bestaan nog steeds parels tussen de eenheidsworst.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dames en Heren, de DDR is wel heel ver verwijderd van het uitschakelen van de middengolf zender in de Flevo polder.

 

Kunnen we ons beperken tot dat gegeven in dit onderwerp?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dames en Heren, de DDR is wel heel ver verwijderd van het uitschakelen van de middengolf zender in de Flevo polder.

 

En ook weer niet, want het illustreert welke macht, invloed en potentie de AM ooit had in haar glorietijd en wat de keerzijde is van de verdwijning van deze band. 

Luisteren naar "Met het oog op morgen" op een eenvoudige transistorradio op een camping ergens in zuid Europa 's avonds is voorgoed verleden tijd.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal is dat leuk om te zien, maar in dit geval is het droevig nieuws.

Ik heb er gemengde gevoelens bij.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De isolator waar de mast=antenne op heeft gestaan heeft de zijwaartse kracht niet overleefd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...