Ga naar inhoud


SuperDuper! copy gelijkwaardig aan Time machine?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Een paar weken geleden heb ik op mijn MacBook Pro met Supersuper! een bootable copy van de volledige harddisk op een externe USB HDD vastgelegd.

Deze laatste heb ik vandaag eens getest of ik daarmee de MacBook kan booten en dat functioneert uitstekend.

Ik kon na het opstarten vanuit de externe USB HDD de interne HDD van de MacBook formatteren, partitioneren en d.m.v. Time Machine weer herstellen.

 

Wat ik me nu afvroeg is of ik met deze externe USB HDD net zo een Recovery kan uitvoeren als ik dat met Time Machine doe of kun je de inhoud van de externe bootable Copy alleen maar terug kopiëren?

 

M.a.w., kan ik bij het ontbreken van een Time Machine Backup een MacBook herstellen d.m.v. de Supersuper! Copy?

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt toch een Time Machine? Er is juist niets makkelijker. Start de mac op met CMD + R ingedrukt en je krijgt een recover menu. Kies je time machine en na even wachten ben je klaar.

 

Niets geen geklooi met andere programma's, formatteren en weet ik wat meer. Beproeft en veilig.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat kan, maar zoals zoals winwiz al zegt, waarom zou je dat gebruiken. Time Machine werkt toch prima. Het enige waarvoor het nuttig kan zijn is als de hdd die je gebruikt voor Time Machine het zou begeven.

 

Puch

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies voor het laatste scenario stelde ik de vraag.

2 weken geleden sneuvelde hier een externe USB 3.0 HDD en toen vroeg ik mij af wat de oplossing zou kunnen zijn als ik Time Machine even niet beschikbaar heb.

Dus ik weet nu dat ik in het noodgeval de SuperDuper! Copy kan gebruiken en daar ging het om.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan een prima alternatief zijn. Maar het zou wel erg toevallig zijn als je Time Machine nodig hebt de schijf defect zou zijn terwijl de Mac ook overhoop ligt.

 

Het kan natuurlijk en dan is zo'n alternatief handig. Beter mee dan om verlegen ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...