Ga naar inhoud


UPDATE OSCAM 1.20 unstable (#7365) nuttig en hoe ?


oneones

Aanbevolen berichten

Configuratie = Dreambox 800 HD PVR met Openpli 

Oscam geïnstalleerd via de menu, met  ORF kaart in de lezer.

 

Reden om OSCAM te installeren : voorheen met CCcam 2.3.0 gewerkt (incl.PRIO bestand), maar volgens vele forum gebruikers is OSCAM meer aangewezen om zich te verdiepen in het linux gebeuren. Je zou ook meer configuratie controle hebben over je box. En wellicht ook minder freezes ...

 

Is het nuttig om up te graden naar een nieuwere versie ?

 

Hoe dit concreet aan te pakken ?

 

Waar kan je bestanden hiervoor vinden en bestaat er een gemakkelijke en snelle procedure voor (voor beginners) ?

 

Kan iemand me daar wegwijs in maken, waarvoor dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een sub-forum OSCAM. Stel voor om dat daar verder uit te werken. Anders is de kans weer aanwezig dat de info 'versnipperd' op het forum terecht komt en je weer moet gaan zoeken... Zie ook mijn post OSCAM Home Sharing o.a. Veel info over het gebruik en de instellingen van OSCAM i.c.m. CDS/TVV en Ziggo....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een geautomatiseerde mogelijkheid om via een plug-in of zoiets mijn Dreambox 800 HD PVR te updaten met de laatste OSCAM versie. Hij draait op openpli. Er draait nu OSCAM 1.20 unstable (#7365) op, maar dat is via de openpli rechtstreeks op de box geïnstalleerd met mijn ORF DIGITAL kaart in de lezer.

 

Ik weet echter niet waar ik de laatste versie kan vinden, en welke juiste bestanden ik moet nemen en waar te plaatsen om effectief een update uit te voeren.

De huidige OSCAM settings kopiëren naar de harde schijf en terugkopieren is geen probleem. 

 

Bestaat er zo niks dat deze procedure automatisch kan doen verlopen denk je ?

Een echte goede handleiding zou ook veel kunnen verklaren.

Wat nu juist de verschillen zijn tussen OSCAM en CCcam weet ik ook niet. Er is zoiets als het decoderen van de nieuwste coderingen zoals viaccess v5.0, of orca beveiliging van M7 group (TV-Vlaanderen, Telesat, Canal Digitaal, ...) Wat hier van waar is, daar ken ik te weinig van.

Ben benieuwd of je me iets meer wegwijs kan maken in het OSCAM verhaal.

Alvast bedankt, 

 

Dit was mijn antwoord

 

Je kan het beste zelf de oscam updaten dit is niet moeilijk vanaf deze website haal je de oscam:

 

http://download.osca...ps-tuxbox-oe2.0

 

Daarna download je de webif-distribution

plaats het gedownloade file op je pc en pak het uit

Dan ga je naar je menu en je softcam instellingen dan zet je oscam uit via het menu weet zo even niet de menu structur omdat ik vti draai op al mijn ontvangers

Met filezilla log je in op je dreambox en ga je naar usr/bin toe als het goed is staat hier je oscam file.

Hierna copieer je het nieuwe bestand over de oude heen hierdoor blijven de bestandsrechten gelijk.

Als je nu op je dreambox oscam weer aanzet heb je weer beeld.

Heb je geen beeld check met filezilla of de bestandsrechten op 755 staan.

 

Het verschil tussen oscam en cccam is dat oscam dagelijks zo niet per uur word geupdate cccam is al eenpaar jaar niks meer aan gedaan dus sterk veroudert.

 

 

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik niet begrijp is dat als je oscam uit de pli feed hebt gehaald en als je regelmatig een pli update doet wordt toch automatisch Oscam bijgewerkt, of gebruikt @oneones soms een oudere versie pli dan 4.0 op zijn 800HD, dan wordt oscam idd niet geüpdatet. :/

Zelf heb ik dit automatisch Oscam updaten uitgezet want ik maak mijn oscam binary zelf met meer opties erin, die worden anders overschreven door die pli update.

Je installeert eerst uit de feed dan heb je alle instellingen goed staan zodat het werkt.

De update doe je zelf omdat de oscam de feed niet de allernieuwste is maar ook omdat deze veel dingen er in heeft zitten die niet relevant zijn dus extra groot.

Mijn advies via de feed installeren en met de hand updaten.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnen Vti heb je een keuze of je mee wil lopen met elke Oscam update, of dat je een static versie wilt gebruiken.

ikzelf loop mee met de update zoals je kunt zien, maar gebruik deze niet.

Maak namelijk een eigen build en zit op dit moment van schrijven op 10991.

post-45009-0-21790600-1442589815_thumb.jpg

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Configuratie = Dreambox 800 HD PVR met Openpli 

Oscam geïnstalleerd via de menu, met  ORF kaart in de lezer.

 

Kan iemand me daar wegwijs in maken, waarvoor dank.

de vraagsteller oneones heeft een dm800HD

en zal zich krabben aan zijn hoofd wat jullie met VTI en zo willen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@muppet, die oscam updates zijn redelijk recent hoor ik geloof dat ze nu al op #10960 zitten, de gemiddelde gebruiker die geen kaas van oscam heeft gegeten merkt totaal niets van een minder recente versie, en is altijd nog nieuwer dan de #7365 die ts nu gebruikt. ;) En oscam uit de pli feed is juist zo kaal mogelijk gehouden dus niets geen overbodige dingen aan board. Het is juist een noob proof versie die altijd werkt je hoeft alleen de readers wat anders in te stellen voor andere kaarten dan de default CDS kaart. Ik zit zelf op #10980 dacht ik, heb zelf wel wat extra opties in de binary gezet zoals een lcd ondersteuning en een EMU, die draait hier probleem op 2 e2 ontvangers. :/

Het kan mij eigenlijk niet zo veel schelen wat een ander doet de vraagstelling was hoe te updaten en daar geef ik antwoord op

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zoek een geautomatiseerde mogelijkheid om via een plug-in of zoiets mijn Dreambox 800 HD PVR te updaten met de laatste OSCAM versie. Hij draait op openpli. Er draait nu OSCAM 1.20 unstable (#7365) op, maar dat is via de openpli rechtstreeks op de box geïnstalleerd met mijn ORF DIGITAL kaart in de lezer.

 

Ik weet echter niet waar ik de laatste versie kan vinden, en welke juiste bestanden ik moet nemen en waar te plaatsen om effectief een update uit te voeren.

De huidige OSCAM settings kopiëren naar de harde schijf en terugkopieren is geen probleem. 

 

Bestaat er zo niks dat deze procedure automatisch kan doen verlopen denk je ?

Een echte goede handleiding zou ook veel kunnen verklaren.

 

Wat nu juist de verschillen zijn tussen OSCAM en CCcam weet ik ook niet. Er is zoiets als het decoderen van de nieuwste coderingen zoals viaccess v5.0, of orca beveiliging van M7 group (TV-Vlaanderen, Telesat, Canal Digitaal, ...) Wat hier van waar is, daar ken ik te weinig van.

 

Ben benieuwd of je me iets meer wegwijs kan maken in het OSCAM verhaal.

 

Alvast bedankt, 

 

Dit was mijn antwoord

 

Je kan het beste zelf de oscam updaten dit is niet moeilijk vanaf deze website haal je de oscam:

 

http://download.osca...ps-tuxbox-oe2.0

 

Daarna download je de webif-distribution

plaats het gedownloade file op je pc en pak het uit

Dan ga je naar je menu en je softcam instellingen dan zet je oscam uit via het menu weet zo even niet de menu structur omdat ik vti draai op al mijn ontvangers

Met filezilla log je in op je dreambox en ga je naar usr/bin toe als het goed is staat hier je oscam file.

Hierna copieer je het nieuwe bestand over de oude heen hierdoor blijven de bestandsrechten gelijk.

Als je nu op je dreambox oscam weer aanzet heb je weer beeld.

Heb je geen beeld check met filezilla of de bestandsrechten op 755 staan.

 

Het verschil tussen oscam en cccam is dat oscam dagelijks zo niet per uur word geupdate cccam is al eenpaar jaar niks meer aan gedaan dus sterk veroudert.

Heb nu weer gekeken en er staat nu een oscam  en een oscam atv bestand welke moet ik nu overschrijven?

Dreambox 7080 HD 1TB

Tuner A bcm4506 dvb-s2

Tuner C si2166b    dvb-s2

Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...