Ga naar inhoud


Ci module naar usb of andere connector,of via ontvanger?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb teveel tijd, en wil wel eens een satelliet tuner via usb tuner aansluiten op een laptop.

Vroeger lukte me dat, en ik haalde de info via een andere ontvanger.

Maar ik vroeg me af, of er iets bestaat, om een ci module te koppelen via usb of een andere connector aan de pc, om zo een connectie te maken om te decoderen.

Ik heb gegoogled, maar zag geen oplossingen daarvoor.

Vroeger bestonden van die kaarten pci naar pcmcia, waar ik x-cams mee progde. Maar dat zal waarschijnlijk niet werken om een communicatie op te zetten om iets te decoderen.

Mijn laptop heeft nog 2 van die pcmcia slots, zou dat bruikbaar zijn om te communiceren met modules en kaarten om te decoderen?

Ik heb ook nog een met een ci slot, een technisat, maar ondanks, dat er geen ? Staan bij drivers, vindt dvbviewer geen enkel kanaal.

Die tuner met een laptop gebruikte ik vroeger om schotels af te stellen, moest geen tv en ontvanger meesleuren, maar enkel een laptop en dat klein tunertje met voeding.

Vroeger was ik daar actief in, maar ik vrees, dat deze techniek na jaren stilstand toch niet zo simpel meer is dan driver + software te instaleren.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb daar ook ooit eens naar gezocht en best intensief ook... Nooit gevonden helaas. Had toen de hoop om een CI te gebruiken op een CI-loze STB.. Met de huidige dichttimmering van de systemen is er nu eigenlijk helemaal geen hoop meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist mimisiku, en de aanbieders en contenthouders, willen maar niet begrijpen, dat ze de verkeerden "straffen" door hun zaakjes dicht te timmeren  :mad:  :(

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met een cas3 een ci mdoule zoals in een ontvanger nabootsen. zijn er langs daar geen hobby oplossingen beschikbaar?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...