Ga naar inhoud


alternatieve zender/kanaal, hoe werkt dit?


B3rt

Aanbevolen berichten

Ik heb dus een ET10000 met 3 tuners (binnenkort 4), dwx 2x DVB-S en 2x DVB-C

 

Nu zie ik in de bouqet editor de functie alternatieve zender toevoegen, als ik dit goed begrepen heb houd dit in dat als de zender niet beschikbaar is dan gekeken wordt of de alternatieve zender wel beschikbaar is.

 

Dus bv NPO1 HD via de DVB-S tuners zijn allemaal bezet dan zou je deze via de DVB-C tuner kunnen kijken/opnemen.

 

Echter als ik dus een alternatieve zender kies en op toevoegen klik krijg ik een error 'not yet implemented' te zien.

 

Kan iemand me uitleggen hoe ik dus een alternatieve zenders kan toewijzen aan bij favorieten?

 

(in settings heb ik alternatieve tuner staan op DVB-S/DVB-C/DVB-T, ik gebruiken openATV als image)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb het inmiddels werkend en het werkt dus exact zoals ik had verwacht.

 

Je kan inderdaad alternatieve zenders opgeven, dit houd in als om wat voor reden ook de 'hoofd' zender niet werkt (bv door tuner bezet) dan toont de ontvanger automatisch de alternatieve zender, bv van de kabel tuner.

 

Het was best wat gepuzzel om uit te vogelen hoe het werkt (slecht omschreven) maar uiteindelijk toch simpel maar belangrijkste het werkt echt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was best wat gepuzzel om uit te vogelen hoe het werkt (slecht omschreven) maar uiteindelijk toch simpel maar belangrijkste het werkt echt :)

 

met dreamboxEDIT:

1. Zender in het bouquet met rechtermuisknop selecteren.

2. Kies: Alternatief aan zender toevoegen.

3. Zenders slepen uit de hoofdlijst en loslaten in het "Alternatieven" gedeelte rechts onderaan.

 

op de box:

1. bouquet openen

2. ga naar de zender en druk menu knop

3. Alternatieven toevoegen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De box instructie is niet compleet..

 

Op de box moet je het volgende PER ZENDER doen....

1. bouquet openen

2. selecteer zender waarvan je alternatief wilt instellen

3. druk menu knop

4. kies: Alternatieven toevoegen (of bewerken als je er al hebt en deze wilt bewerken)

5. nu zie je de zender van keuze, zorg dat deze highlight is door op OK te klikken

6. kies nu (via kleuren knoppen onderaan) de alternatieven voor deze zender, selecteer alternatief door op OK (worden ligt blauw) te klikken, dit mogen er meer dan 1 zijn

7. Indien gereed dan: druk menu

8. kies nu 'deactiveer alternatieven' om alles op te slaan

 

Nu heb je voor 1 zender de alternatieven ingesteld, dit herhaal je dus per zender!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...