Ga naar inhoud


Ziggo alle HD Zenders op zwart


Zork9999

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na afgelopen weer heerlijk lopen te hobbyen met zenderlijsten en images ( geen kabelscan naar wel kabelscan), had ik eindelijk een goede zenderlijst te pakken.

Maar helaas vanavond zijn al mijn HD zenders (behalve 123) op zwart, signaal sterkte 69% en epg toont gewoon alle info..

Weer kabel scan gedaan maar mocht niet baten...ook op 43198 en natuurlijk 5555.

 

Iemand een idee?

 

Vu+ Ultimo

OpenPli 4 laatste update

 

Groeten

Zork9999

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kaart heeft geen update gehad?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn eerste gedachte.. Had gisteren voor het eerst een bevroren OSCam met uiteraard hetzelfde symptoom. Als je OSCam draait even de WebIf raadplegen en kijken of je rechten niet toevallig verlopen zijn. De WebIf is te vinden op http://ipvanjebox:webif. Deze webif poort geef je zelf op tijdens configuratie van OSCam. Meestel 8081, 8088 of 16200,..

Als de rechten zijn verlopen ook even controleren of je in de Ziggo reader de AU aan hebt staan en eventueel je auprovider goed hebt ingevuld...

Gebruik je nog CCCam dan kun je middels de plugin CCcamInfo kijken met optie 8 wat de status is van je kaart...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ziggo heeft een dikke update gedaan, hier zijn ALLE HD zender, en die paar duitsers wat er waren ook op zwarts.

van de SD zenders zij er ook een paardie het niet doen.

denk dat er iets geborkt is, vermoed dat er aan de cccam/oscoman ini gesleuteld moet worden, dit is iri.

ik kan niet testen met mijn humax, met de zapper kwijt, grrr..

 

ps

optie 8 is ccvam show config, bedoel je niet optie 7 ?

 

ps2.

AU optie ,waar vind ik die ,ik ben redelijk nieuwe met de VU+

 

ps3..

Bij livelog oscam, zie ik dit mij een -blanked-- channel

  • 2015/11/02 01:04:53 1430F409 c (dvbapi) Demuxer 0 serving srvid 4E26 (1801@000000:4E26 unknown) on adapter 0000 camask 0001 index 0000 pmtpid 0DAC
  • 2015/11/02 01:04:53 1430F409 c (dvbapi) Demuxer 0 no suitable readers found that can be used for decoding!
  • 2015/11/02 01:04:57 1430F409 c (dvbapi) Demuxer 0 no enabled matching ecmpids -> decoding is waiting for matching readers!
  • 2015/11/02 01:05:47 1430F409 c (-) -- Skipped 9 duplicated log lines --

zie 2e regel dus.

aangepast door spatieman
Link naar reactie
Delen op andere sites

CCcamInfo optie 8 geeft de rechten van je kaart (dus niet je config)

 

1801 is Nagra en geen Irdeto... Die zou dus (tenzij je de gelukkige bent met de boxkey en RSA key van je originele ontvanger) nooit met OScam of Cccam kunnen decoderen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit in een voormalig UPC-gebied (Haarlem). Hier kun je met een DVB-C-tuner bijna 30 kanalen vrij, zonder kaart ontvangen. NPO 1, 2 en 3 in HD, de andere in een uitstekende SD-kwaliteit, die eigenlijk niet veel onderdoet voor HD.

 

Het probleem is nu dat NPO 3 (HD) plotseling op zwart is gegaan. Of beter gezegd, ik krijg de melding

 

Ziggo heeft onderhoud uitgevoerd om het televisienetwerk te verbeteren.

Hierdoor kunt u niet alle zenders zien. Kijk voor meer informatie op ziggo.nl/zenderszoeken

 

Ik krijg NPO 3 niet terug, een kabelscan levert niets op. Hebben anderen ook dit probleem? Is dit een voorbode dat Ziggo alle "vrije" UPC-kanalen gaat opdoeken?

 

P.S. de zenders zijn vrij, dus werken zonder cccam of oscam

aangepast door MaartenM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Het had wat voeten in de aarde om te vinden waar ik dan op die frequentie kon zoeken, maar het is gelukt. Al had ik de vraag hoe en wat al ingetikt. Gelukkig nog niet verstuurd  :blush: Ik bedacht net op tijd nog een andere manier. Kwestie van op de juiste wijze afronden en op het juiste scherm invoeren.

 

Maar waar vind ik dit soort informatie? Vooral of en wanneer er wijzigingen zijn aangebracht?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de wijzigingen kun je het beste het ziggo gebruikersforum in de gaten houden. Daar had ik het gelezen.

DTVmonitor heeft een aantal frequentieoverzichten van ziggo-regio's, maar ik dacht niet van alle regio's

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom is het eigenlijk nodig die cables.xml ik gebruik die nooit op VTI ik doe cablescan en klaar ?

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom is het eigenlijk nodig die cables.xml ik gebruik die nooit op VTI ik doe cablescan en klaar ?

 

Heb je met cablescan ook niet nodig.

 

Bijv. in Enigma1 schijnt geen cablescan-plugin te zijn.

 

Verder: In cables.xml (en satellites.xml voor satelliet en terrestrial.xml voor DVB-T) staan de frequenties en overige parameters die gebruikt worden bij het handmatig scannen.

(Ik zie alleen wel dat (bij OpenPLi) het eruit gesloopt is?)

 

Als je kabelmaatschappij het goed opgezet heeft kan je met cablescan alle zenders vinden, anders zal je handmatig moeten scannen en dan zijn vooringestelde parameters wel zo handig.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...