Ga naar inhoud


Apple wachtwoorden - s.v.p uitleg samenhang


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik raak steeds meer thuis in het gebruik van mijn MacBook en iPad maar loop toch wel regelmatig aan tegen wachtwoorden issues.

Zo is er een variëteit aan verschillende wachtwoorden, althans dat dacht ik, maar dan blijkt weer dat het ene ingestelde wachtwoord ook voor een ander item kan gebruikt worden.

Met het gevolg dat ik dan een wachtwoord foutief invul en ik er weer een nieuwe moet aanmaken.

 

Zo heb ik naar mijn mening verschillende wachtwoorden voor

 

AppleID

Herstelcode FileVault

iCloud toegang

iPad TouchID

iTunes

Sleutelhanger

MacBook inlog

 

Nu schijnt er toch een onderlinge afhankelijkheid van de bovenstaande items te bestaan, m.a.w. sommigen gebruiken hetzelfde wachtwoord.

 

Kan iemand mij uitleggen voor welke items ik nu verschillende wachtwoorden moet gebruiken of kan ik in feite voor allen hetzelfde (zware) wachtwoord gebruiken?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


AppleID,iCloud,iTunes gebruiken zelfde wachtwoord. Andere zijn specifiek voor de aangegeven functie. De 'Sleutelhanger' is je password 'kluis' waar je je ingestelde passwords kan bewaren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok helder, dus eigenlijk heb ik maar maximaal 3 wachtwoorden nodig,

 

1 x voor AppleID, iCloud, iTunes

1 x voor sleutelhanger

1 x voor inloggen MacBook

 

alhoewel deze natuurlijk wel dezelfde mogen zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inloggen Macbook hangt toch sowieso aan je AppleID / ICloud / Itunes?  er van uitgaande dat je ICloud gebruikt.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit net te bedenken dat ik dat zo ingesteld heb.  Als je wachtwoord wijzigen doen krijg je de mogelijkheid om je iCloud wachtwoord te gaan gebruiken. Wel zo handig vind ik. Beetje gelijk aan Windows vanaf 8.0 dat je ook kunt inloggen met je live/hotmail account.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is inderdaad het geval en dat moet haast wel.

Ik gebruik FileVault waarmee ik de inlogbeveiliging al bij het Boot proces neerleg.

Doordat ik ook de optie Sleutelhanger toepas en ik daardoor automatisch complexe wachtwoorden voor de cruciale sites zoals bank, DigiD etc verkrijg hoef ik nu geen wachtwoorden meer te onthouden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...