Ga naar inhoud


AMIKO HD 8360 SERIES kortsluiting gehad


satencom

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een AMIKO HD 8360  die kortsluiting heeft  gehad in de

aan sluiting van de F-Connector

 

er brand zo nu en dan nog een rood Led in het display, verder doet hij niks meer

 

Wat kan er stuk zijn ,Is hij nog repareren

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


tuner stuk...

het is natuurlijk veiliger als de spanning afstaat voor als men een coax aansluit .

  • Like 1

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In het gunstigste geval is er een zekering of smoorspoeltje in de tunervoeding defect, in het ergste geval zijn er printbanen verbrand op een multi layer printplaat.

Iemand met wat verstand van zaken er even naar laten kijken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te repareren is alles. Vraag is of het economisch interessant is.. Kortsluiting in de tuner slaat vaak door naar de voeding. De satelliet versies hebben +18 en +13volt besturing. Persoonlijk zou ik zoeken naar de spanningen van de voedingsprint naar het mainboard. Als de tuner los gehaald kan worden deze verwijderen en proberen of de box dan start..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is niet van mij zelf ,hij staat in een tv kast op wieltjes ,op een andere manier is de antenkabel uit Connector getrokken

De ontvanger is een jaar oud ,geen garantie meer

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De officiële garanties zijn 2 jaar

Dus zou ik dat toch terug naar de winkel doen als hij het aankoop bewijs nog heeft

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke als dat zo is ,maar eigenlijk valt dit niet onder de garantie

als er nog garantie op zit dan is  het te proberen

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat je van een goede ontvanger mag verwachten, dat hij een kortsluiting van de antennekabel kan opvangen.

Maar goed, dat is mijn mening.

 

Mijn oude XSAT410-s hebben dat (rebooten dan automatisch);

en ik heb dat bij een M7SAT801 (dacht ik dat die het was) ook gezien (die moest toen handmatig gereboot worden).

 

Of je dit ook als mede-doorslaggevend argument kan gebruiken bij een garantieclaim...??? Ik weet het niet.

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt niet onder de garantie ,kontact gehad met winkel ,dus zelf maar op speurtocht

het leek mij ook a33 dat hij daar op beveiligt is, ik zal hem even open maken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedrading van de voeding los gehad , zo even niks verdachts  gezien ,de stroom

er op gezet, en hij werkt weer ,alleen op het display  bijna geen cijfer meer  te zien

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...