Ga naar inhoud


Quad unicable lnb en diseqc switch.


Sambir

Aanbevolen berichten

Vraagje...

 

Dit lijkt wel mogelijk te zijn maar toch wil ik het met jullie delen.

 

Ik heb momenteel 3 decoders in huis. Alle 3 hebben een snoertje lopen naar de schotel in de tuin. en alle 3 zijn gekoppeld aan een diseqc switch en die switches zijn gekoppeld aan 4 tal lnb's. 7e, 19e, 23,5e en 42e.

 

Nu wil ik 1 lnb (die naar 42e kijkt) vervangen door een unicable lnb. 2 decoders zijn single tuner decoders dus die moeten blijven werken na een aantal aanpassingen gedaan te hebben aan de tuner configuratie.

 

Decoder 3 is een quad tuner decoder. Ik wil met deze decoder de volledige vrijheid hebben om op 42e meerdere zenders tegelijk op te kunnen nemen.

 

Voorbeeld:

 

Unicable lnb port op port 4 van disecq switch naar tuner a en doorgelust van a naar b,c,d.

 

Wanneer tuner a op port 4 van de diseqc switch staat afgestemd moet tuner b c en d ook werken.

 

Kan dit of moet er echt een losse kabel vanuit de quad unicable lnb naar de decoder lopen...

 

eigenlijk zo iets maar dan nog met een diseqc switch er tussen. Zodat er alsnog tussen de verschillende satellieten geschakeld kan. EDIT: Ik lees ook dat de huidige "quad" lnb maar 1 unicable poort heeft. De overige poorten zijn universele poorten dus die zouden in mijn opstelling moeten blijven werken. Echter is de vraag of de unicable port wel door een diseqc switch mag lopen...

 

Unicable_Z4.jpg

aangepast door Sambir
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Sambir

Je schrijft:

"Decoder 3 is een quad tuner decoder. Ik wil met deze decoder de volledige vrijheid hebben om op 42e meerdere zenders tegelijk op te kunnen nemen."

Kan die quad decoder wel met Unicable overweg? Met Unicable kun je de coaxbabel gewoon doorlussen van de eerste naar de tweede naar de derde naar de vierde tuner. Dit zou dan betekenen dat er 8 F-connector aansluitingen op die quad decoder moeten zitten.

Welke quad receiver heb je?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Unicable lnb heeft dus behalve een Unicable-uitgang waar je vier Unicable-tuners op kunt aansluiten ook nog twee standaard universele uitgangen. Zo'n universele uitgang kun je volgens mij gewoon op een diseqc-switch aansluiten. Dat kan geen probleem zijn.

De vergulde aansluiting is de Unicable-aansluiting.
 

post-60869-0-01579200-1448983100_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt. Echter wil ik de unicable uitgang ook op een diseqc switch aansluiten.

 

Dus:

 

port 1: 7e port 2: 19 port 3: 23.5 port 4: unicable 42e.

 

Decoder:

Tuner 1 staat op 7e > Tuner 2,3,4 werken niet.

Tuner 1 staat op 42e > Tuner 2,3,4 werken wel

 

Dit wil ik bereiken.

 

Ik wil voorkomen om nog een kabel naar binnen te trekken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het werkte eigenlijk wel maar ik heb het toch iets anders opgelost.

 

Ik heb vanuit de unicable uitgang een aparte kabel naar mijn decoder getrokken. Die gaat in port 1, van port 1 out loop naar port 2, port 2 out loop naar port 3 en port 3 naar een uncommited switch input 2. op input 1 van de uncommited switch zit de andere kabel.

 

Deze kabel zit op een diseqc switch met daarop 7e, 19.2e, 23.5e. De uitgang van de uncommited switch gaat naar port 4 van de decoder.

 

Nu kan ik op 42e maximaal 4 verschillende transponders opnemen. of 3 en 7e/19.2e/23.5e kijken/opnemen.

 

Het werkt super goed en het was ook eenvoudig in te stellen. Nu vraag ik me af hoe het zou werken met de FBC tuner van de nieuwe VU+ 4K... Die kan in theorie 8 verschillende transponders opnemen... :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...