Ga naar inhoud


afstellen op 23,5 graden


bjkartal

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik wil mijn satelliet afstellen op 23,5 (was eerst op 7gr.). Ik heb eerst met de app satellite director een poging gedaan maar helaas niet gelukt. Kan iemand me wat adviseren hoe ik het beste kan afstellen voordat ik iemand bij haal voor 25 euro. Ik kan signaalsterkte ook niet meten omdat ik mijn menu geen onderdeel heb die signaalsterkte meet. Kan alleen tuner configuratie, automatisch en handmatig zoeken kiezen rest mis ik.Of kan ik deze alsnog toevoegen in het menu of via een add on misschien? Image is openpli 4.0

 

2de vraag is wat is de kleinste formaat schotel die ik moet hebben voor een goede ontvangst van 23,5 graden. Is <60 cm mogelijk?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


als je open pli 4 hebt dan zit er zeker een signaalmeter in.

Even de app enigma signal meter downloaden

dan daar bij adres je internet adres van je tuner zetten ( je tuner moet wel op het netwerk zitten)

ok belangrijk is dat je met je telefoon ook op het thuisnetwerk zit en dan op de groene knop dan zou die moeten connecten en kun je een kanaal kiezen in je bouquet via je telefoon waar je m op af wil richten. dit is even grof gezegd allemaal dus mocht er iets nadere toelichting nodig hebben dan hoor ik het wel.

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

enkele lnb. Zit echt niet op. systeem zenders zoeken en daaronder nergens te vinden.

Maar met die app is het perfect, bedankt, heb nu signaal alleen hij heeft nu 19.2 gevonden. Kan ik zonder de hoek aan te passen alleen met horizontaal te draaien naar 23,5 en iemand een idee hoeveel cm ik ongeveer moet draaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Super gelukt! Met die kan ik nu volgens mij ook op een dag de andere 2 lnb's op zetten voor 13 en 19.2. Als ik dat ga doen,  moet dan de middelste op 19,2 staan? Normaliter is 23,5 dus ca 4 cm links (als je achter staat) van 19.2. Als je 3lnb's doet en 19.2 moet dan de lnb van 23,5 ook links of rechts (als je achter staat). Ik dacht dat ik ergens las dat het dan omgekeerd is. klopt dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...