Ga naar inhoud


Windows Live Mail update installeren ?


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Ik ontving enkele dagen geleden een mail van MS dat mijn Live Mail binnenkort niet meer zal werken en dat ik een update moet installeren ( en overschakelen op de mail-app). 

In werk met W10, komende vanuit W7, en op de andere pc W10 vanuit W8.1.

Ik vind het een beetje vreemd dat ik over dit gegeven zo weinig hoor of lees, tenzij dit:

 een artikel op deze site: https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

 

LET OP: Er rouleert een e-mail van Microsoft die adviseert update KB3093594(www.microsoft.com/nl-nl/download/details.aspx?id=49486) te installeren. Het doel is u te laten overstappen naar de Mail app, het nadeel is echter dat hierna Windows Live Mail het niet meer doet. De installatie van de update is niet ongedaan te maken. Installeer deze update dus niet!

 

Weet iemand wat meer ? Ik beheer namelijk verschillende mail-accounts en dat loopt goed in Live Mail maar als MS meldt dat het binnenkort niet meer zal werken heb ik een probleem. 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die App KB3093594 niet installeren en gewoon door blijven gaan met de oude voor nu. Maar uiteindelijk zul je toch een keer moeten upgraden want Microsoft zal waarschijnlijk wat gaan aanpassen waardoor enkel de nieuwe App nog werkt. Echter zijn er veel problemen met de App momenteel dus is afwachten het beste wat je kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had update gedaan met het gevolg dat ik van 1 iemand geen mails meer kon openen.

Oplossing was om live mail 2012 te verwijderen en gewoon opnieuw te installeren en mijn probleem was terug opgelost.

 

alle mails stonden nog netjes in de lijsten zoals voor de de-installatie van het programma, ik moest niets opnieuw instellen

aangepast door tijgerken
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had update gedaan met het gevolg dat ik van 1 iemand geen mails meer kon openen.

Oplossing was om live mail 2012 te verwijderen en gewoon opnieuw te installeren en mijn probleem was terug opgelost.

 

alle mails stonden nog netjes in de lijsten zoals voor de de-installatie van het programma, ik moest niets opnieuw instellen

 

Bedankt, dat stelt me al wat meer gerust.

Ik wacht nog wel even af hoe het verder loopt, maar de update kun je dus best niet installeren.

 

Psychosammie: een ander pakket is een mogelijkheid, maar ik vrees dan voor problemen met mijn back-ups en het eventueel terugzetten van de oude mails. Ik gebruik nu KLS-Mail Backup.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing is natuurlijk heel snel een ander email pakket nemen.

 

Laat me raden...  Iets met dondervogel.... ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe raad je het zo?

 

Dan kan je wel gebruik blijven van KLS mailbackup. Misschien kan die wel converteren?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

login.live.com is ook makkelijk maar thunderbird is gewoon GOED en voor POP en IMAP heel bruikbaar

met backup mogelijkheden die verrassen.

 

toch vraag ik me af wat windows mail dan weer verkeerd doet

de OS platvorm aangeleverde mailclient moet toch goed werken en een waardevole opvolger krijgen

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij sommigen is het helaas zo als het anders is dan men gewend is is het niet goed....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha,

nou dan hou je broekriem maar vast

:grin:

 

maar het moet gezegd worden sinds men de oude messenger doorzeeft heeft met veiligheidsrisico's is er niets meer wat stand houd als mailclient

de branding blijft komen en slaat gestaag op de windows dijken met vereende krachten.

 

maar ik tracht met de tijd mee te gaan en THE cloud ook kansen te geven.

het plugin netwerk waar dan ook, als ook niets meer lokaal moet opgeslagen staan

 

:huh:

so this is Christmas

aangepast door Tonskidutch

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...