Ga naar inhoud


W10 update restore points verdwenen


boudeman

Aanbevolen berichten

Ik had het al eens eerder gemerkt, maar wederom zijn -kennelijk na een update- mijn restore points verdwenen en system protection op "uit" gezet, zonder enige waarschuwing.

Kennelijk wil MS deze mogelijkheid tot systeemherstel, onder W7 zo succesvol, langzamerhand de das omdoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat het een fout is want bij mij is de restore tijdens welke update dan ook altijd aan blijven staan, en mijn restore points zijn ook nooit gewist met Windows 10.

 

Maar je topic zegt Windows 10 en je hebt het over Windows 7? Ook bij Windows 7 is mijn restore nog nooit uitgezet en ook zijn mijn restore points nooit verdwenen.

 

Dit soort ellende gebeurd wel bij mensen die tweak software gebruiken om Windows te versnellen of te verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat het een fout is want bij mij is de restore tijdens welke update dan ook altijd aan blijven staan, en mijn restore points zijn ook nooit gewist met Windows 10.

 

Maar je topic zegt Windows 10 en je hebt het over Windows 7? Ook bij Windows 7 is mijn restore nog nooit uitgezet en ook zijn mijn restore points nooit verdwenen.

 

Dit soort ellende gebeurd wel bij mensen die tweak software gebruiken om Windows te versnellen of te verbeteren.

 

Indertijd bij W7 had ik nooit een probleem, en ik gebruikte de restore operation regelmatig. Nu bij W10 zijn er regelmatig problemen: een tijdje geleden had ik gemeld dat een update het maken van restore punten uitgezet had, verder had ik met een restore operatie een volledige system crash en nu staat weer het maken van restore points uitgezet (met verwijdering van alle eerdere herstelpunten). Ik vertrouw hier niet meer op.

Zojuist heb ik (voor de eerste keer) een system image van twee weken geleden, gemaakt met Macrium Reflect Free, erop gezet. Prima! Ik vertrouw hierop nu meer dan op alle W10 opties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou juist eens gaan kijken wat je allemaal geinstalleerd hebt aan software, want schijnbaar zit daar iets tussen wat niet gezond is voor Windows 10. Dan hoef je ook niet elke keer een system image terug te zetten. HIer werkt Windows 10 prima op een paar fouten na maar die zullen ook wel opgelost worden.

aangepast door Penthe
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb ook al gemerkt dat na installatie van W10 het system herstel is uitgeschakeld !!

 

ik heb dit al op twee pc's gezien.

Meestal merk je dit pas, als je dit nodig hebt.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met googelen merk ik een beperkte discussie hierover. Er wordt gesuggereerd dat problemen kunnen optreden bij een 128 Gb SSD (heb ik) en bijvoorbeeld niet bij een dubbel zo grote. Ik had 40 Gb vrije ruimte nog beschikbaar, en dat zou ruim voldoende moeten zijn voor restore points. Ik heb ook maar Windows.old verwijderd en nu heb ik 65 Gb beschikbaar. Ik zal regelmatig monitoren of het nu wel functioneert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gemerkt dat het na een grote update (nieuwe build) is uitgeschakeld. Nooit na reguliere updates. Een check is dus wel op zijn plaats.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb nu tweemaal gemerkt dat weer de restore points verdwenen zijn, omdat de disk space usage op nul gezet is.

Dit is gebeurd zonder dat een W10 update had plaatsgehad. Er moet dus iets anders zijn waardoor dit gebeurt. Ik weet alleen nog niet wat.

Ik vertrouw nu trouwens op Macrium Reflect voor systeemherstel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er over nadenkt is het ook wel logisch dat restore points verdwijnen na een grote update (nieuwe build). Het onderliggende OS is immers compleet vernieuwd. Een oude restore point gaat uit van een oudere versie van Windows, dus dat gaat problemen opleveren.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan maak je na de update toch zelf een eerste nieuwe restore point aan. Windows 10 blijft updaten dat kun je toch niet stil zetten, als er wat fout is zul je moeten wachten op een oplossing.

 

Vind dat persoonlijk nog altijd een tijdbom 1x een echt foute update en je hebt de poppetjes aan het dansen, daarom beter dat je naast Windows 10 een oudere Windows versie hebt draaien waar je eventueel op terug kunt vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even herhalend:

Soms verdwijnen restore points bij een Windows update.

Soms verdwijnen in mijn PC restore points ook spontaan zonder dat een Windows update heeft plaatsgehad. Iets heeft dan de beschikbare ruimte op nul gezet.

Hoe dat kan? (nog) geen idee.

Verder loopt de PC probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...