Ga naar inhoud


W10 update restore points verdwenen


boudeman

Aanbevolen berichten

Weer een van die prachtige features van W10. Ben bezig een nieuwe PC te bouwen maar zie als een berg tegen W10 op.

 

Er kan niet zomaar "iets" zijn wat je restore points uit zet. Dan zit er toch een lek in W10.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nee hier worden de restore points keurig aangemaakt nooit uitgezet en helemaal niets gewist tenzij er een nieuwe build is, ben bang dat boudeman zijn probleem zelf veroorzaakt heeft.

 

Maar toch blijf ik zelf Windows 10 onbetrouwbaar vinden door die verplichte updates, stel je eens voor dat je enkel Windows 10 hebt en er vliegt een rotte update op je PC, moet er niet aan denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het "probleem" met de restore points heb ik alleen ondervonden bij update naar een nieuwe build en nog nooit bij reguliere updates. Dat bij zo'n build update de restore points er niet meer zijn is begrijpelijk, de hele onderliggende OS is vernieuwd en dus zouden de restore points ook weinig zin meer hebben.

 

Wat wel vervelend is dat de te gebruiken ruimte voor restore points ook weer naar 0 is gezet heb ik gemerkt. Nu je (ik) dat weet controleer ik dat altijd.

 

"Gewone" gebruikers hebben hier bijna geen last van. De volgende grote update staat halverwege dit jaar gepland

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende grote update veroorzaakt op dit moment al de grootste problemen ook onder de insiders, er komen meer bugs dan dat er gefixed worden.

 

Snap ook niet waarom M$ niet eerst alle problemen oplost voor met nieuwe features te komen, zal wel iets Amerikaans zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan maak je na de update toch zelf een eerste nieuwe restore point aan. Windows 10 blijft updaten dat kun je toch niet stil zetten, als er wat fout is zul je moeten wachten op een oplossing.

 

Vind dat persoonlijk nog altijd een tijdbom 1x een echt foute update en je hebt de poppetjes aan het dansen, daarom beter dat je naast Windows 10 een oudere Windows versie hebt draaien waar je eventueel op terug kunt vallen.

 

De kans hierop is een stuk kleiner geworden omdat er eerst getest wordt met de inssiders (een soort publieke beta's) Er kunnen altijd specifieke omstandigheden zijn waarbij het bij een persoon fout kan gaan.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende grote update veroorzaakt op dit moment al de grootste problemen ook onder de insiders, er komen meer bugs dan dat er gefixed worden.

 

Snap ook niet waarom M$ niet eerst alle problemen oplost voor met nieuwe features te komen, zal wel iets Amerikaans zijn.

 

Die dingen die ik gebruik werken perfect.... Ik heb 0 problemen

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak gewoon regelmatig een (incrementele) backup met een programma als Acronis True Image.

Gaat er iets mis, kan je gewoon een image terugzetten... je kiest dan zelf naar welke datum je terug wil gaan.... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

miljoenen hebben daar blijkbaar geen problemen mee......dus aan wie zou het liggen?

 

Nou als ik even naar het aantal bezoeken kijk van het topic "Wat werkt wel en niet in windows 1O opgelost,hoe?", ruim 163.000, dan krijg ik toch een heel ander beeld van W10.

 

Maar we gaan het zien. De PC is klaar. Alles ff nalopen en dan W7 erop gevolgd door W10.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er over nadenkt is het ook wel logisch dat restore points verdwijnen na een grote update (nieuwe build). Het onderliggende OS is immers compleet vernieuwd. Een oude restore point gaat uit van een oudere versie van Windows, dus dat gaat problemen opleveren.

uh ja dat bedoelde ik ook nieuwe Build...

 

ik er drie Builds gehad van Microsoft vorige week,

maar on topic ofschoon restore points meestal allemaal verloren tijd, hdd ruimte en vol staan met oude registryfouten die men juist wilt verbeteren kun je het hele feature ook maar beter uitschakelen. that's my two cents.

 

Ik heb zeer zelden Zeer zeer zelden een restore point in mijn leven terug gezet en als dan was het een PC van iemand anders :grin:

en

ik zie het ook nergens in de bedrijven dat secretaresses of medewerkers restore point terug zetten.

 

enkel die Adware die je bij gratis tools krijgt en op foute websites zijn een goede reden om restore points te maken

het is dus meestal de hobbyist thuis die een linkje van zijn kameraad heeft uitgeprobeerd die zogenaamd leuk zijn om eens te klikken

aangepast door Tonskidutch

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uh ja dat bedoelde ik ook nieuwe Build...

 

ik er drie Builds gehad van Microsoft vorige week,

maar on topic ofschoon restore points meestal allemaal verloren tijd, hdd ruimte en vol staan met oude registryfouten die men juist wilt verbeteren kun je het hele feature ook maar beter uitschakelen. that's my two cents.

 

Ik heb zeer zelden Zeer zeer zelden een restore point in mijn leven terug gezet en als dan was het een PC van iemand anders :grin:

en

ik zie het ook nergens in de bedrijven dat secretaresses of medewerkers restore point terug zetten.

 

enkel die Adware die je bij gratis tools krijgt en op foute websites zijn een goede reden om restore points te maken

het is dus meestal de hobbyist thuis die een linkje van zijn kameraad heeft uitgeprobeerd die zogenaamd leuk zijn om eens te klikken

 

Ben ik wel met je eens, ikzelf heb geloof ik 1 keer een restore point gebruikt. Maar goed, ik mag dan van mezelf aannemen dat ik eventuele problemen iets makkelijker kan voorkomen/oplossen dan de gemiddelde gebruiker.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dingen die ik gebruik werken perfect.... Ik heb 0 problemen

Dan heeft het voor jou ook geen zin om een insider te zijn je vind de bestaande bugs niet :)

 

Bij mij was de netwerk bug erg vervelend maar die werd afgelopen dinsdag keurig opgelost, al heeft dat best wel lang geduurt eerlijk gezegd.

 

Btw, ik heb zelf ook ooit onder Windows 7 een restore point gebruikt en die loste toen het probleem op. Daarom is het handig als het allemaal aanstaat een stokje extra achter de deur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...