Ga naar inhoud


Vreemde netwerk problemen


Digipaps

Aanbevolen berichten

Hallo luitjes,

ik heb een vraag over het inrichten van mijn netwerk.

Allereerst even het probleem in het kort.

Aan mijn router TP-Link hangen bedraad:

dreambox 7020

VU +

Harmen Kardon versterker

WD TV-hub

Panasonic TV

Panasonic Bleuray speler

 

Via WiFi:

2 Iphones

Laptop

Ipad

 

Het gekke is dat sommige bedrade apparaten een IP adres krijgen van de router

welke anders zijn dan de ingestelde range (192.168.1.100 tot 192.168.1.200

De adressen die zij krijgen liggen binnen 192.168.0.X

 

Hoe krijg ik alle apparaten binnen 1 groot netwerk?

dus binnen 192.168.1.X

 

alvast bedankt voor het meedenken

Digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als het gaat om slechts 1 modem/router dan zou dat niet kunnen. De DHCP range wordt ingesteld voor slechts 1 bereik i.v.m. de gateway NAT translation. Dus of er staat iets "heel erg vreemd" in de router of de apparatuur maakt via WiFi b.v. connectie met de router van de buren (security issue).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, bedankt voor je reactie.

 

Ik heb zeker geen verbinding met een ander WiFi netwerk.

 

In principe werkt alles ook wel,

echter ik wil alles op 1 netwerk hebben en niet in verschillende IP ranges.

Ik snap gewoon niet waarom die apparaten via DHCP een heel andere IP range

verkrijgen terwijl dit echt anders is aangegeven op de router...

 

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan best zijn.Sommige routers hebben de mogelijkheid 2 ranges te gebruiken.Ik kan mijn router ook instellen dat DHCP een andere range is dan fixed IP.Tevens is de wifi range soms ook verschillend van de bedrade range.

In je router kan je dit toch nakijken bij de instellingen ? Via webif moet dat toch lukken ?

Ik werk met fixed ip voor alle apparaten die ik zelf kan instellen en DHCP deelt mijn router uit onderaan (1-64) van dezelfde range.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer waarschijnlijk heb je je TP Link ook als router ingesteld terwijl hij is aangesloten op het modem van je provider (ook een router) en dan vraag je om dit soort problemen.

 

  • Indien je inderdaad een modem van je provider hebt, laat die de DHCP afhandelen.
  • Stel in je modem de range in die uitgedeeld moet worden bijvoorbeeld 192.168.0.100 tot 192.168.0.200
  • Zet in de TP Link de router functie uit  (DHCP uit) en geef hem een ipadres in de range van je modem (192.168.0.50)
  • Sluit je TP Link aan via de LAN aansluiting (Niet via de WAN)   (bij sommige routers kun je de wan poort ook definiëren als Lan poort)

 

Alles valt nu binnen de 192.168.0.x range

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een ¨stom¨ modem, die geeft alleen het antenne sigaal door aan de router.

Deze op zijn beurt geeft alle IP adressen uit.

 

Ik heb een aantal bedrade nu met een vast IP in de 192.168.1.X range.

 

echter als ik op de VU Ultimo laat zoeken op DHCP dan komt hij met een 192.168.0.X adres

rewijl dit niet binnen de DHCP range valt van de instellingen van de router..

 

Ik ben niet zo heel erg thuis in dit gedoe,

dus elke aanwijzing is welkom ;-)

 

digipaps

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een modem geeft niet alleen een antenne signaal door.... Dan zou het geen modem zijn

 

Wat voor modem is het? Wat is je provider?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kunnen we niet zo veel mee.....    De router (TP Link) kan ook alleen maar overweg met een netwerk signaal. Hoe heet het apparaat wat er op aangesloten is. (Merk / Type) Dat staat er zeker op.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier kunnen we niet zo veel mee..... De router (TP Link) kan ook alleen maar overweg met een netwerk signaal. Hoe heet het apparaat wat er op aangesloten is. (Merk / Type) Dat staat er zeker op.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, zoals gezegd het modem zet alleen het radio signaal om naar een normaal voor de router te begrijpen signaal. Verder heeft dit modem geen functie of instellingen. Dus zeker geen DHCP functionaliteit.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het deze, die zou dus niet ingesteld hoeven worden maar deelt wel DHCP uit.

 

AC750 Draadloze Dual Band 4G LTE Router Archer MR200
  • Deel uw 4G LTE Netwerk met meerdere Wi-Fi apparaten en geniet van downloadsnelheden tot 150Mbps.
  • Krachtige, geïntegreerde antennes bieden stabiele draadloze verbindingen en een betere dekking
  • Geen configuratie noodzakelijk, plaats gewoon een sim-kaart in het apparaat en zet het apparaat aan om te genieten van een snelle draadloze verbinding.
  • Creëert gelijktijdig dual band Wi-Fi netwerken met maximale snelheden tot wel 300Mbps op de 2.4GHz verbinding en 422Mbps op de 5GHz verbinding.
  • Biedt opties en flexibiliteit aan met de LAN/WAN poort, zodat u het type verbinding kunt kiezen die bij u past.

 

post-51681-0-02343400-1452532680.jpg

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...