Ga naar inhoud


hoe open .rar0 files


wanderer

Aanbevolen berichten


zijn gewoon deelbestanden en zou met elk zip programma moeten gaan.7zip of winrar

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, bellejt zei:

zijn gewoon deelbestanden en zou met elk zip programma moeten gaan.7zip of winrar

nee dat gaat niet, dat is juist het probleem, laad ik het hele bestand in VLC player wordt het gewoon afgespeeld....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe je met de command prompt.

 

 

1. Open een commando prompt venster.

2. Navigeer naar de map (met cd, change directory) bijv. CD C:\Users\Penthe\Downloads\Music

3. verander met het commando 'rename' de extensie. Voorbeeld: Als ik in de map de bestanden heb zitten brief.txt, brief2.txt enz. en ik typ het commando in: rename *.txt* *.rtf* Hiermee heb ik de extensie van alle bestanden die op txt eindigen in een klap veranderd in de extensie .rtf. Het * symbool betekend wildcard.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is me allemaal te antiek en te omslachtig, met het genoemde progje gebeurde het zonder verdere commando's, je bent zeker nog van het DOS tijdperk?

bekijk dit programma maar eens, een geweldige hoeveelheid mogelijkheden, maar erg intiutief...

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 7/25/2020 at 2:12 PM, wanderer said:

hoe kan ik een gedownload bestand dat uit meerdere .rar0 files bestaat uitpakken?

zie de afbeelding

 

Knipsel.JPG

Het .par20 bestand is een parity bestand waarmee je dmv een programma zoals Quickpar een collectie van .rar bestanden kan repareren. De .rar bestanden open je gewoon met Winrar.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep dat klopt, ik heb dit al vaker gezien in nieuwsgroepen, namen die opzettelijk zijn gewijzigd, er staat soms niet eens een extensie achter.

Het kleinste bestand is dan geen rar zoals hier maar eigenlijk een par2 bestand, dus even hernoemen naar xxx.par2 en dan Quickpar of Multipar draaien, dat zal de juiste namen genereren. Die zitten verborgen in dat ene par2 bestandje.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, wanderer said:

dat is me allemaal te antiek en te omslachtig, met het genoemde progje gebeurde het zonder verdere commando's, je bent zeker nog van het DOS tijdperk?

bekijk dit programma maar eens, een geweldige hoeveelheid mogelijkheden, maar erg intiutief...

Ik ben inderdaad van het dos tijdperk maar gaat echt niet voor de meest simpele dingen een programma gebruiken, met de dos prompt heb je een map binnen 20 seconden renamed. Voor het gemak gebruik ik het gratis Q-Dir voor vele andere gerelateerde dingen. Handige in Q-Dir is dat je voor simpele rename geen return in hoeft te drukken en gewoon pijltje naar beneden en renamen maar en dat scheelt je mega kopzorgen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, moonchild said:

Het .par20 bestand is een parity bestand waarmee je dmv een programma zoals Quickpar een collectie van .rar bestanden kan repareren. De .rar bestanden open je gewoon met Winrar.

Kan ook zonder problemen met het gratis 7-Zip, gebruik Winrar al meer dan 10 jaar niet meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...