Ga naar inhoud


werking REBOX 8000


marcow

Aanbevolen berichten

Ik had de laatste tijd veel problemen met  de ontvangst ( zie mijn vorige onderwerpen ) nu vindt ik het verbazingwekkend dat ik de afgelopen

dagen ineens weer een storingsvrije ontvangst heb.  Ik had mij al ingesteld om een nieuwe ontvanger te installeren.

 

De storing zou vooral worden veroorzaakt door d  8psk  zenders.

Hoe kan het dat ik dit nu niet meer heb , kan CD  de oorzaak hiervan zijn door een slecht signaal.

 

Mvg Hans   

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Nee, het signaal is niet slecht, maar je condensatoren in de voeding van je ontvanger hebben problemen.

Bepaalde transponders hebben een hogere signaal dichtheid wat extra eisen stelt aan de stabiliteit van de ontvanger.

Problemen met de voedingscondensatoren zorgen ervoor dat je ontvanger minder stabiel is en problemen heeft met het detecteren van die transponders.

 

Ik heb 3 Rebox ontvangers, een ontvanger had die problemen ook en het vervangen van de elco's loste het probleem op.

Anderen hebben op dit forum dezelfde ervaring opgedaan.

 

Het is geen Canaldigitaal probleem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand van het REPAIRCAFE in Apeldoorn wil eventueel de elco, s vervangen maar vraagt wel of ik deze onderdelen mee kan nemen.

 

Kan iemand mij de naam en het typenummer opgeven van de elco  als ik naar een elektronica-winkel ga .

 

Ik weet namelijk niet wat er vervangen moet worden of bijgeplaatst.

 

Ik heb naar de foto,s gekeken die hier geplaatst zijn maar dan is mij nog niet alles duidelijk,

 

Mvg Hans  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Daar had ik naar gekeken , maar welke foto geldt  voor mijn probleem :  De foto,s 1 en 2   of de foto  3

In 1e instantie staat er dat er 1 elco ontbreekt op de defecte REBOX 8000, maar later lees ik dat er 2 zijn toegevoegd en 1 vervangen.

 

Ik heb namelijk geen blokjes in de ontvangst ,maar het probleem dat het een tijdje duurt voor de zender goed doorkomt als ik de REBOX had uitgezet.

Nu heb ik hem constant aanstaan en tot heden goede ontvangst.

 

Mvg Hans 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hans, je kan beter dezelfde acties als in de link van ton2207 doen.

 

Je hebt dus 2 keer 470 uF 10V of 16V - 85 graden  nodig

en 1 x 680uF 35V of 40V - 105 graden nodig 

als ik het bericht van Audioniek goed begrepen heb.

 

Afgaande op de reactie die ceesv op de post van Audioniek had gedaan, zal dit dus jouw problemen oplossen:

 

Alleen moet mijn ontvanger nog wel even "opwarmen", maar de tijd die daarvoor nodig is, is terug gegaan van 15 naar ongeveer 1 minuut.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...