Ga naar inhoud


Sat ontvangst rechtstreeks door TV


Edmund

Aanbevolen berichten

Heren,

Hoe zit het met de (toekomstige) Sat-ontvangst van de Nederlandse zenders (CanalDigitaal) wanneer er gebruik gemaatk wordt vd ingebouwde Sat ontvanger?

 

Ik stel de vraag omdat ik hoorde dat CD weer iets van plan is om elke niet CanalDigitaal-decoder onbruikbaar te maken, wat daar dan ook van waar is of niet.

 

Edmund

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Een hoog van horen zeggen gehalte in je bericht.

 

Heb je een bron voor je melding?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kwam ter sprake op een bijeenkomst van een sat club, dus dat lijkt me niet de slechtst geinformeerden.

Iets met een abonnement koppelen aan de decoders ofzo, iets dat men in Spanje met Taquilla ook al schijnt te doen.

Zeg het maar of dat onzin is of niet.

CD heeft me al meerden keren op kosten gejaagd met het veranderen van coderingen waardoor ik een andere CAM moest kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor nieuwe abonnees denkt men bij Canaldigitaal hierover na,

Maar daarbij blijven toestellen voorzien van een CI slot bruikbaar.

Het (op afstand) onbruikbaar maken van ontvangers is niet aan de orde.

 

Nieuwe abonnees in België krijgen een CI module met daarin een geïntegreerde smartcard, of ontvanger met ingebouwde kaart.

Dit wordt gedaan om het illegaal kijken verder terug te dringen.

 

Huidige abonnees blijven voorlopig gewoon verder kijken met hun bestaande kaart en ontvanger.

 

Net als in andere landen zal op termijn de vrije ontvanger keuze op termijn verdwijnen.

Dit is niet nieuws, maar een volgende stap in de strijd tegen illegaal kijken, die er al jaren aan zat te komen,

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat denk ik ook altijd als die opmerking gemaakt wordt.

zo vaak wordt die opmerking helemaal niet gemaakt <=> dus je denkt dat niet altijd...

 

Het was immers enkel een tip om eens naar je TV-specificaties te kijken.

Er zijn echt wel mensen die een platte TV hebben waar geen DVB-S2 / h-264/MPEG4 tuner in zit.

 

maar als jij het zeker weet

 

Noem eens een TV model die dat niet kan

 

dan blijkt dat aspect in orde

 

ik dacht enkel aan die mensen die jouw idee een goed plan vinden om per platte TV satelliet te gaan ontvangen

en die mensen gaan op internetbay en kopen zo maar een TV die geen DVB-S2 ontvangst heeft.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo vaak wordt die opmerking helemaal niet gemaakt <=> dus je denkt dat niet altijd...

 

ik dacht enkel aan die mensen die jouw idee een goed plan vinden om per platte TV satelliet te gaan ontvangen

en die mensen gaan op internetbay en kopen zo maar een TV die geen DVB-S2 ontvangst heeft.

 

Noem er dan eens een.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...